بازار ارز و سکه در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه نوسان رفت و برگشتی سنگینی داشت. تحلیلگران معتقدند همچنان فاند این روزهای بازار تنش‌های منطقه است و بازار با حساسیت بالا، نسبت به این اخبار واکنش نشان می‌دهد. تحلیلگران تصور می‌کنند بازار مثل خیابان‌های زمستان لغزنده شده و هر لحظه امکان لغزش وجود دارد. آن‌ها اشاره می‌کنند عمق بازار کم شده و در این بازار کم عمق نوسانگیر است که با بالا و پایینی نوسان می‌گیرد. البته این هیجان از تنش‌های منطقه فقط مختص بازار داخلی نبوده و التهاباتی در بازار جهانی ایجاد کرده؛ در هفته گذشته قیمت نفت بیشترین رشد در سال اخیر را به ثبت رساند و انتظارات تورمی در بازارهای جهانی ایجاد کرد. قیمت انس طلای جهانی هم با اینکه سیگنال، عدم کاهش یا کمتر کاهش از نرخ بهره آمریکا را گرفت اما همچنان در محدوده‌های سقف معامله شد.

از روز جمعه یک شایعه در بازار وجود دارد که رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای مداخله و مراقبت در بازارها صادر کرده و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی یک مداخله بزرگ و 100 میلیون درهم برای این منظور است. معامله‌گران این خبر را جدی گرفتند و می‌گفتند که فصل جدیدی از مداخله و نوسان‌گیری در بازار شروع شده است.

در چنین فضایی بازار طلا و ارز که در روز انتهای هفته به سطوح جدید رسیده بود در معاملات پشت خطی روز جمعه عقب‌نشینی کرد. قیمت دلار در این معاملات پشت خطی با افت هزار تومانی کانال 62 هزار تومان را از دست داد و قیمت طلای آبشده با کاهش تا محدوده حمایت 17 میلیون و 200 هزار تومان پایین آمد. به واسطه نزول بازار در پشت خط، قیمت‌های شنبه با گپ منفی شروع شدند و در نیمه اول به سمت نزول پیش رفتند. اما در نیمه دوم، بازار رفتار متفاوتی نشان داد و دوباره با نوسان به سمت سطوح بالایی برگشت. با این حال قیمت‌ها همچنان در روز شنبه زیر نرخ‌های معاملات پنجشنبه بود.

قیمت دلار هرات در 61 هزار و 850 تومان شروع کرد و در ابتدا یک نوسان بالایی داد اما در ادامه با بازگشایی قیمت درهم با گپ منفی، قیمت دلار دوباره به کانال 61 هزار تومان افتاد. در نیمه دوم با نوسان قیمت درهم، قیمت دلار هرات به کانال 62 هزار تومان برگشت.

قیمت درهم که در روز پنجشنبه هفته گذشته تا 17 هزار و 220 تومان بالا رفته بود، شنبه را با گپ منفی 80 تومانی در 17 هزار و 140 تومان شروع کرد. در ادامه و در نیمه اول بازار دبی نزولی دنبال شد و با کاهش حتی کانال 17 هزار تومان را از دست داد. اما در نیمه دوم قیمت درهم برگشت و تا 17 هزار و 160 تومان بالا رفت و در نرخ بازگشایی به کار خودش پایان داد. حباب دلاری درهم در روز شنبه چاقتر شد و نزدیک 700 تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار تهران در زیر هرات و در 61 هزار و 950 تومان شروع کرد و به واسطه این شکاف از اول گارد افزایش داشت. قیمت دلار تهران در نیمه اول برای ورود به کانال 62 هزار تومان تلاش داشت و در نیمه دوم در این کانال پیشروی کرد. در نهایت قیمت دلار تهران در نرخ بسته شده هرات به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه امامی که در روز پنجشنبه تا 48 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفته بود اولین نرخ شنبه را با گپ منفی 500 هزار تومانی در 48 میلیون و 200 هزار تومان بازگشایی کرد. در نیمه اول بازار، قیمت سکه تغییر چندانی نداشت اما در نیمه دوم با برگشت قیمت دلار به کانال 62 هزار تومان، قیمت سکه هم با نوسان به 48 میلیون و 500 هزار تومان رسید. حباب سکه همچنان در 19 درصد قرار دارد که نشون می‌دهد قیمت بازاری سکه نه میلیون و 600 هزار تومان گرانتر از ارزش ذاتی این بازار است.

قیمت طلای آبشده روز شنبه را در 17 میلیون و 500 هزار تومان شروع کرد و در ابتدا مثل سایر بازارها با نزول به زیر میانه این کانال رفت. در ادامه و در نیمه دوم قیمت طلا هم برگشت خورد و به 17 میلیون و 629 هزار تومان رسید. حباب طلای آبشده هم طی سه روز معاملاتی گذشته در دو درصد باقی مانده است.

در سمت رسمی هم بازار ارز بر مدار افزایش بود. قیمت دلار نیما با افزایش به کانال 47 هزار تومان رسید و در 47 هزار و 146 تومان معامله شد. قیمت میانگین موزون دلار هم با افزایش به کانال 45 هزار تومان افتاد.

نکته بازار ارز و سکه اختلال در سامانه اطلاعاتی بورس بود که از صندوق‌ها خبری نداشتیم که چقدر ورود یا خروج پول داشته‌اند.