به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش تنش‌ها روند نوسانی محدودی را پشت سر می‌گذارد و آماده تنش‌های بعدی است. بر این اساس آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای 18 عیار امروز، 22 مهر 1403،  با 30 هزار تومان ریزش نسبت به روز گذشته، در نرخ چهار میلیون و 42 هزار تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز 40 هزار تومان ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و 388 هزار تومان رسید.

سکه امروز کاهش بیشتری را نسبت به دلار تجربه کرد. در این میان سکه طرح جدید دوباره به کانال پیشین خود بازگشت و سکه طرح قدیم در کانال فعلی درحال کف سازی است. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید امروز دوباره به کانال پایین‌تر سقوط کرد و اکنون با ریزش 700 هزار تومانی نسبت به دیروز،‌ در نرخ 48 میلیون و 950 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم 550 هزار تومان ریخت و حال در نرخ 43 میلیون و 300 تومان به بازار عرضه می‌شود.  

نوسانات طلای جهانی اما محدود شده است. بر این اساس، طلای جهانی در همان سطح 2657 دلار به ازای هر انس در این هفته به کار خود در بازارهای جهانی پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 22 مهر 1403

جواد فلاحیان،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«با توجه به اینکه تنش‌های منطقه تا حدودی کاهش پیدا کرده و این اطمینان حاصل شده است که ایران در کوتاه‌مدت پاسخی از سوی اسرائیل نمی‌بیند،‌ بازار جهانی طلا در هفته‌های آینده در محدوده فعلی نوسان محدود دارد. البته این نوسانات محدود تا زمان انتخابات آمریکا ادامه‌دار است.»

او افزود:« در سوی دیگر، بازار داخلی شاهد رشد قیمت دلار بود و به نظر می‌رسد دلار دیگر ظرفیت نوسان دوباره را نخواهد داشت.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد:«با توجه به دو مولفه دلار و طلای جهانی می‌توان انتظار یک شرایط باثبات را تا دو هفته آینده داشت. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که نوسانات رو به پایینی را در بازار طلا و سکه شاهد باشیم. مگر آنکه ریسک سیستماتیک جدیدی وارد فضای اقتصادی کشور شود که دوباره بازارها را با رشد همراه کند.»