چرت قیمت‌ها در بازار ارز و طلا دیروز پاره شد وقیمت‌ها در بازار ارز و طلا افزایشی شدند.

دلار تهران دیروز با گپ ۱۵۰ تومانی نسبت به دیروز در کانال ۶۳ هزار تومانی شروع به کار کرد و در ادامه در محدوده ۶۳ هزار و۴۵۰ تومان به کار خودش پایان داد.

درهم امارات اما دیروز نوسان آرامتری داشت در محدوده ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی شروع به کار کرد در نیمه روز در محدوده ۱۷ هزار و۳۵۰ تومانی سقف روزانه خودش را تجربه کرد و در نهایت در محدوده ۱۷ هزار و ۳۳۰ تومان دفتر معاملات دیروز را بست. علیرغم روند صعودی قیمت‌ها در معاملات ارز و طلای روز چهارشنبه، حباب درهم دیروز کاهش یافت و به کمترین سطح از بیستم شهریور رسید.

دیروز دلار و اونس جهانی طلا به نفع جبهه افزایشی در بازار طلا حرکت کردند. اونس جهانی طلا در محدوده مقاومت تاریخی دو هزار و ۶۷۰تا ۲۶۸۰ دلار معامله شد و همراه با دلار شرایط را برای رشد بیشتر سکه و طلا فراهم کردند.

سکه امامی در بیست و پنجم مهرماه وارد کانال ۵۰ میلیون تومانی شد، حباب سکه امامی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که بیشترین سطح حباب سکه از هجدهم فروردین ماه امسال هست. در حالی که ریسک های منطقه‌ای سوخت بازار ارز و طلا را تامین میکنند ولی حباب بالای سکه امامی وروند نزولی حباب درهم پارازیت روند افزایشی بازار ارز و طلا هستند که می‌توانند شرایط را برای صعودی های بازار سخت‌تر کنند.

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد دیروز وعده کاهش پلکانی نرخ سود بانکی را به خبرنگاران داد اتفاقی که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند بازار ارز، طلا و سهام را تحت تاثیر قرار دهد.

 سهامداران از ابتدای سال جاری وضعیت خوبی ندارند ولی معامله گران طلا به لطف رشد اونس جهانی طلا و دلار شرایط بهتری رو تجربه می‌کنند. ۱۳۰ روز معاملاتی از ابتدای سال جاری برای بازار سرمایه سپری شده که در این میان بازار سهام و حق تقدم تنها ۳۲ روز ورود پول حقیقی را تجربه کرده اند و نزدیک ۲۵ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال جاری پول حقیقی از معاملات سهام و حق تقدم خارج شده ،در نقطه مقابل نسبت روزهایی که پول وارد صندوق های طلا شده است ۶.۶ برابر روزهایی است که پول از صندوق‌های‌طلا خارج شده است. از ابتدای سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌ های طلا شده است.