نسترن رفیعی: مشاوران املاک می‌گویند در مناطق مرکزی تهران ما با افزایش خوابگاه‌های مجردی خصوصی روبه‌رو هستیم. برخی ملکشان را نوسازی می‌کنند، برخی با مجوز و برخی هم بی‌مجوز مشغول به فعالیت هستند.

به گفته یک مشاور املاک، اکثر جوانان برای اجاره مسکن به املاک مراجعه می‌کنند اما پس از بررسی قیمت‌ها و مواجهه با مشکلاتی همچون کمبود بودجه، از اجاره خانه منصرف می‌شوند و به خوابگاه‌های کارمندی روی می‌آورند، چراکه آنجا نیازی به بودجه زیادی نسبت به رهن خانه نیست و با ماهی 2 میلیون و 500 هم می‌توانند ساکن تهران شوند در حالی که برای اجاره یک خانه 50 متری در محدوده انقلاب، باید حدودا 5 تا 6 تومان اجاره و رهنی بالای 100 الی 200 میلیون تومان داشته باشند.

وی در ادامه به اکوایران می‌گوید: «برخی مالکان که فعالیتشان در حوزه مستاجرداری است، ترجیح داده‌اند املاک قدیمی خود و یا حتی نوسازشان را به جهت رونق سودی که دارد تبدیل به خوابگاه‌های کارمندی کنند.»

بر اساس گفته مشاوران املاک، اجاره روزانه و ساعتی خانه هم افزایش پیدا کرده و شاهد این هستند که فردی خانه‌ای را اجاره و مبله کرده و آن را اجاره می‌دهد. گرایش به خوابگاه کارمندی افزایش پیدا کرده و به جهت خدمات‌رسانی به این قشر، خوابگاه‌های کارمندی بیشتری تاسیس شده است.

همچنین یک مسئول خوابگاه در محدوده انقلاب در گفتگو با اکوایران گفت: در چند سال اخیر تعداد نفراتی که متقاضی خوابگاه هستند بیشتر شده است و ظرفیت شعبه‌های ما پس از انتشار آگهی با فاصله زمانی کمی تکمیل می‌شود و بیشتر این افراد کارمند هستند و دلیل اصلی این تقاضا ناتوانی این کارمندان برای اجاره خانه در تهران است.

photo_2022-12-15_11-47-41