به گزارش اکوایران، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص هوای پایتخت بعدازظهر امروز دوشنبه (26 دی) بر روی عدد 168 و وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته و در 24 ساعت گذشته شاخص هوا بر روی 133 و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

این درحالی است که همزمان با اغلب نقاط کشور، تهران نیز در چهار روز گذشته (از پنجشنبه 22 دی تا دوشنبه 25 دی) شاهد بارندگی بوده و وضعیت آلودگی هوا در بازه قابل قبول قرار داشته است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، پیش‌بینی می‌شود وضعیت جوی تهران تا آخر هفته با کاهش کیفیت هوا به دلیل سکون جوی، ماندگاری هوای سرد و یخبندان، همچنین افزایش نسبی بیشینه دما همراه باشد.

ایسنا گزارش داده‌ است که براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی برای امروز (۲۶ دی) تا پایان هفته به دلیل سکون نسبی جو، وارونگی دمایی نزدیک سطح زمین، عدم وزش باد قابل ملاحظه و در صورت تولید آلودگی توسط کانون‌های انتشار افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.

همچنین از امروز تا پایان هفته روند افزایش نسبی بیشینه دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اکوایران، امسال تا به این لحظه یعنی دوشنبه (26 دی)، تعداد روزهایی که آسمان تهران در وضعیت خطرناک بوده 2 روز، روزهای بسیار ناسالم 2 روز، ناسالم 24 روز، ناسالم برای گروه‌های حساس 117 روز، قابل قبول 155 روز بوده و تنها 2 روز هوای پاک را پشت سر گذاشته است.