به گزارش اکوایران، طبق آمارهای سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (حوالی ساعت ۱۴:۳۰ دوشنبه) شاخص کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد 125 و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.

از شروع امسال تا به این لحظه، تعداد روزهایی که آسمان تهران در وضعیت خطرناک بوده دو روز، روزهای بسیار ناسالم هم دو روز و تعداد روزهای ناسالم 32 روز بوده است. همچنین در این مدت هوای پایتخت 124 روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و 168 روز در وضعیت قابل قبول بوده و تنها سه روز هوای پاک را تنفس کرده است.

با وجود اینکه از پنجشنبه هفته گذشته (20 بهمن) سامانه بارشی جدیدی همراه با وزش باد وارد کشور شده و 20 استان از جمله تهران را تحت تاثیر قرار داده، اما هشت روز پس از اینکه تهران بالاخره هوای پاک را برای سومین روز در سال تجربه کرد، هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و این یعنی با قطع شدن بارندگی‌ها، باید دوباره شاهد بازگشت آلاینده‌ها به آسمان این کلانشهر باشیم.

بر اساس توصیه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بهتر است افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.