همه چیز از 5 شنبه برفی پایتخت آغاز شد . بزرگراه های شمالی و غربی خیابان های تهران قفل شد و مردم ساعت ها گرفتار ترافیک شدند .ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در توییتی  خدمات‌رسانی شهرداری را مایه شرمساری توصیف و از تهرانی‌ها عذرخواهی کرد.او در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر به کامنت هایی که در زیر توییت شخصی او منتشر شده بود، اشاره کرد و  گفت: مردم در زیر کامنت من مواردی را نوشته بودند که نمی توانم بخوانم. گفته بودند که شهر را رها کنید خودش اداره می شود همه تان بروید.

وی ادامه داد: حرف من این است که اقای زاکانی باید می رفت و معاونان و شهرداران را بسیج می کرد تا آن فاجعه نصفه شب ایجاد نشود من ۶ ساعت از سئول به اوین رسیدم و مردم را دیدم که تا نیمه شب یا ماشین هل می دادند و یا ماشین را رها کرده و به خانه می روند. ما خودمان می گوییم که بودجه برف روبی شهرداری با این روش به هدر می رود بگذارید ما بگوییم اگر ما تذکری می کنیم ناراحت نشوید. روش اداره شهر و مدیریت شهر باید تعییر کند اگر این نگاه تغییر نکند ما در اداره همه امور شهر با مشکل مواجه می شویم.سخنان این عضو شورای شهر بازتاب زیادی در رسانه ها داشت .

photo_۲۰۲۳-۰۲-۱۳_۱۴-۲۸-۳۸

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس و از نزدیکان شهردار تهران  در توییتی به سخنان امانی واکنش نشان داد و  نوشت وقتی اصلاح طلبان هم دیدن حجم کار جهادی کارگران زحمتکش شهرداری تهران در یکی از سنگین ترین برف های سالهای اخیر به تحسین و انصاف رو می‌آورند باعث تاسف است عضو شورای شهر که باید تمامی تلاش کارکنان شهرداری باشد هنوز در کوچه انتخاب شهردار مانده و برای رسانه‌های بیگانه خوراک درست می کند. اشاره این نماینده مجلس به انعکاس فیلم تذکر امانی در رسانه های فارسی زبان خارج کشور بود .

 اما ناصر امانی در واکنش به سخنان شریعتی (که یکی از نزدیک ترین افراد به علیرضا زاکانی است و از همان روزهای ابتدایی حضور وی در شهرداری تهران در کنار وی بوده و به جز مراسم ها و دیدارهای رسمی  گفته می شود از مشاوران اصلی شهردار تهران هم هست  و در زمانی که برخی از همفکران زاکانی در مجلس به دلایلی مشخص از جمله عملکرد او در شهرداری از او فاصله گرفته همچنان هم پیمان با شهردار تهران باقی مانده ) در توییتی نوشت :‌ نماینده مجلس به جای پرداختن به اولویت‌های مردم دلواپس نتایج انتخابات 1402 بوده و درحال مداخله هدفمند در انتصابات شهرداری است باید از بیان درد و رنج فزاینده مردم توسط نماینده واقعی شهروندان تهران بر آشوب و به او حمله کند.

photo_۲۰۲۳-۰۲-۱۳_۱۸-۲۰-۰۰

به جز این عضو شورای شهر تهران که از نقش این نماینده مجلس در انتصابات شهرداری و نقش آفرینی شهرداری در انتخابات مجلس آینده گفته است،جعفر شربیانی نیز  بدون آنکه نامی از مالک شریعتی برده باشد در رشته توییتی که مدتی بعد از انتشار آن را حذف کرد نوشت :‌ ضمن قدردانی از زحمات بی وقفه عوامل شهرداری تهران در مواجهه با برف سنگین دیروز یادآور می شوم سرگرم بودن در پستوی پشت اتاق شهردار تهران برای تقسیم غنائم و پست‌های مدیریتی و انتصاب شهرداران مناطق و کارسازی برای انتخابات سال آتی توسط برخی از افراد منتسب به ایشان باعث غفلت و ایجاد مسیر انحرافی و نهایتاً ناکارآمدی در بخشی از اداره شهر تهران شده است .بدون تردید یکی از دلایل نارضایتی و طمع بیگانگان و دشمنان به نظام مقدس ایران اسلامی مقوله ناکارآمدی اجزای مدیریت اجرایی بوده است جای حاکم و محکوم را با رندی عوض نکنیم . او در زیر توییت اش ازهشتگ اتاق فکر، مالک شریعتی فراموشی رسالت نماینده مردم استفاده کرده است .

شهرداری تهران همیشه یکی از ظرفیت های مهم در انتخابات های کشور بوده است و در تمامی ادوار شایعاتی درخصوص استفاده از ظرفیت های این نهاد در جهت  حمایت از جریان سیاسی که حاکم بر شهرداری است در رقابت های انتخاباتی  مطرح بوده است .رویارویی امروز دو عضو شورای شهر تهران که از چهره های نزدیک به رییس مجلس  هستند با این نماینده مجلس نشان از آشکارشدن شکاف عمیق موجود در این جریان سیاسی دارد،هرچند که تجربه نشان داده این جریان می تواند در نهایت به توافقی واحد برسد . اما عملکرد شهردار تهران و انتقادهای جدی که در حوزه اداره تهران وجود دارد نشان می دهد برخی در این جریان تمایل دارند حساب خود را از شهردار تهران جدا کنند تا کارنامه وی به حساب همه نوشته نشود .