به گزارش اکوایران، بازار اجاره این روزها بر اساس گزارشات میدانی حال و روز خوبی ندارد. طبق مشاهدات و گفت و گو با برخی مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف پایتخت فایل اجاره به ندرت یافت می شود.

یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه 8 تهران در این خصوص می گوید: در حال حاضر تنها یک مورد فایل اجاره برای یک واحد 70 متری دو خوابه موجود است که با 200 میلیون تومان ودیعه و 7 میلیون تومان اجاره ماهانه فایل شده است.

یکی دیگر از فعالان خرید و فروش ملک در منطقه 5 تهران هم گفت: تنها سه فایل اجاره دارد. او می گوید سال گذشته در چنین مقطعی که ماه پایانی سال را سپری می کردیم اوضاع بهتر بود و امسال سال خاصی را در بازار مسکن تجربه کردیم آنطور که در اسفند موجران تمایلی به اجاره ملک خود ندارند که به دلیل انتظارات تورمی است.

همچنین یکی از مشاوران املاک در مناطق مرکزی پایتخت در برگه ای روی کاغذ که روی شیشه مغازه خود چسبانده بود، نوشته است: «فایل اجاره نداریم، لطفا سوال نکنید».

این اتفاق در حالی است که در سال های گذشته عموما در اسفند بازار خرید و فروش یا اجاره نسبتا به پاییز بهتر است و یکی از مهمترین دلایل آن انتظارات تورمی سال بعد است. اما ظاهرا امسال شرایط به ظن گزارشات میدانی متفاوت است و اسفند متفاوتی خواهد بود. 

IMG_20230224_095436_856