عبدالمطهر محمد خانی سخنگو ‌و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجاز از شهادت رضا دارابی رییس ایستگاه ۱۲۰ آتش نشانی در عملیات اطفا حریق ساختمان خیابان بهار خبر داد.

سخنگوی شهرداری تهران در صفحه خود نوشت؛قهرمان عزیز شهر، رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران در حین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به دلیل شدت جراحات ناشی از سقوط در چاهک آسانسور ساختمان به شهادت رسید.

پیش از این به دلیل عدم استحکام سازه در اثر تداوم آتش و حرارت بالا بویژه در طبقه منفی 3 ساختمان دستور عملیات تخلیه آتش‌نشانان از پشت‌بام ساختمان حریق‌زده 153 خیابان بهار صادر شده بود . 

51557

 مطهر محمدخانی در مورد آخرین وضعیت حریق در خیابان بهار گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان در طبقه منفی ۳ در حال اطفای حریق هستند و عملیات لکه‌گیری و کاهش دمای زیرزمین ساختمان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از آتش‌نشانان در پی عملیات اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: تلاش آتش‌نشانان برای مهار حریق ادامه دارد اما تا زمانی که سازمان آتش‌نشانی تاییدیه ایمنی ساختمان را ندهد و همچنین کارشناسان نظام‌مهندسی نسبت به چک و تایید ساختمان تجاری - اداری اقدام نکنند، خیابان بهار حد فاصل سمیه تا طالقانی مسدود خواهد بود.

 در ساعت ۱۰:۲۹ صبح امروز حادثه حریق در یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری - اداری به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده می‌شود که در پی آن آتش‌نشانان سه ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی اعزام می‌شوند و در پی این عملیاتی که از صبح امروز آغاز شده یک نفر از آتش‌نشانان به شهادت رسیده است.