در این گزارش اکوایران، به بررسی بازار خرید و فروش مسکن در محله بهار تهران که در منطقه 7 واقع شده است پرداخته‌ایم.

خیابان بهار به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده که بخش جنوبی بهار از خیابان انقلاب تا خیابان طالقانی و بهار شمالی آن از خیابان طالقانی تا خیابان بهار شیراز تشکیل شده است.

این خیابان علیرغم اینکه نزدیک به محدوده مرکزی شهر تهران است، بافت قدیمی خود را حفظ کرده که البته نکته حائز اهمیت این است که به دلیل قدمت بالای اکثر خانه‌ها در این محله، می‌توان واحدهایی با قیمت متوسط هم در این منطقه پیدا کرد.

به گفته مشاوران امور ملکی در این محله، از چند ماه گذشته، تعداد فروشندگان مسکن کاهش پیدا کرده و این بازار در حالت رکود به سر می‌برد و بنا به پیش‌بینی آنها احتمال دارد تا چندماه این حالت رکود ادامه‌دار باشد و به گفته یک مشاور ملکی دیگر، شاید پس از تعطیلات نوروز 1402 و در اردیبهشت با تغییری اندکی در تعداد معاملات روبه‌رو شویم. وی همچنین می‌گوید، معاملات مسکن در اسفندماه 1401 نسبت به سال 1400 کاهشی بود و  چندان خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت.

به گفته یک مشاور املاک، برای خرید یک ملک 85 متری نوساز در این محله، دست‌کم باید برای هر متر آن 80 تا 100 میلیون تومان نقدینگی داشت.

یک خانه در بهار جنوبی، با متراژ 99 مترمربع و با سال ساختی قبل از سال 1370، 4 میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در بهار جنوبی، واحدی 135 متری و 30 سال ساخت، 6 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

یک آپارتمان 200 متری هم با سال ساختی بالای 30 سال، 12 میلیارد و 900 میلیون پیشنهاد شده است. واحدی دیگر با مساحت 120 مترمربع و نوساز، 12 میلیارد تومان عرضه شده است.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۹_۱۲-۵۵-۵۹