به گزارش اکو ایران ، مدیران کنونی شهرتهران معتقدند بهترین زمان اجرای مصوبه زیست شبانه ماه رمضان است . حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به اکو ایران می گوید: برای زنده نگه داشتن فضاهای شهری در شب های ماه رمضان نورپردازی هایی که در شهر برای اسقبال از بهار انجام می شود جمع آوری نشده و در ماه مبارک رمضان آن را تکمیل می کنیم که نمونه آن پارک ملت است که نورپردازی خوبی در آنجا انجام شده و مشابهه آن در چند نقطه دیگر هم چنین نورپردازی هایی داریم که برای ماه رمضان آن را تکمیل می کنیم .

وی ادامه می دهد : سعی می کنیم که در ماه رمضان از افطار و تا سحر شهر را زنده نگه داریم تا آنها که می خواهند از فضاهای شهری استفاده کنند در ماه رمضان استفاده کنند .

اودرخصوص این که در مصوبه زیست شبانه 5 پهنه برای بساط گستری در شب های تهران پیش بینی شده بود و آیا مدیریت شهری برای زنده نگه داشتن فضاهای شهری از ظرفیت بساط گستران هم استفاده می کند می گوید : من تاکنون به چنین موردی برنخورده بودم و قابل بررسی برای انجام است .

نظری اضافه می کند : برای برخی تصمیم گیری ها نیاز به مشورت های همه جانبه داریم به طور مثال در موضوع زیست شبانه ما نیاز به مشورت از سوی اهل فن و دانش داریم زیرا بدن انسان از نظر بیولوژیک باید از 10شب تا 2 بامداد خواب باشد تا سلامت انسان حفظ شود و باید چنین مواردی نیز مورد توجه قرار گیرد .

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم درخصوص بازبینی مصوبه زیست شبانه و اجرای آن  می گوید : برای زیست شبانه نیازی به مصوبه نیست و حتما از شهرداری می‌خواهیم برای زیست شبانه متناسب با ماه مبارک رمضان که در کشورهای اسلامی هم اجرا می‌شود، تدارک ویژه‌ای ببینند ،ماه مبارک رمضان اتمسفری به همراه خود دارد که از جنس دعا و مناجات و فضای بندگی نزد پروردگار است. این نشان می‌دهد خیلی بیش از اینکه تاکنون اقدام شده، باید برای شبانه‌روز ماه مبارک رمضان فکر کنیم، چرا که در طول روز همه روزه دارند و در شب فضا به گونه دیگری است. طی سال‌های مختلف خیلی از مناجات‌ها و مباحث عبادی در شب‌های ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و به غیر از این خیلی‌ها عادت دارند که فعالیت‌های ورزشی را در ایام ماه رمضان طی شب تا صبح انجام دهند.»

او پیش از این هم به اکو ایران گفته بود  این تجربه زیستی در دنیا هم وجود دارد. فرض کنید در ایامی از سال به دلایل جوی و وضعیت آب و هوا، فعالیت در شب بیشتر می‌شود و در روز کم‌تر یا برعکس. در بعضی از کشورهای عربی، در ایام ماه مبارک رمضان، شب تا صبح تمام فعالیت‌های اجتماعی و عادی روز انجام می‌شود و صبح تا عصر ممکن است هیچ اتفاقی نیفتد و مردم در حال استراحت باشند. این یعنی متناسب با زمان، مناسبت، آب و هوا و عوامل دیگر، ما بتوانیم فضای زیست شهری را منعطف سازیم که این عقلانی و منطقی است. به اعتقاد من این یک نظر کارشناسی است و البته می‌توان نظر کارشناسی متضادش را هم کنار آن بگذاریم و آن را هم بررسی کنیم. من معتقدم زیست شبانه مانند زیست روزانه باید در چارچوب قانون و ارزش‌ها باشد. مگر در روز هرکس می‌تواند هر کاری می‌خواهد انجام دهد؟ در روز هم برای زندگی اجتماعی، چارچوب وجود دارد. زیست شبانه هم همین‌طور است. نیاز به حفاظت و مراقبت و نظارت، در روز و شب وجود دارد. و البته طبیعتا، زندگی شهری در شب به‌گونه‌ای است که حساسیت بیشتری را می‌طلبد و اگر شهروندان در شب از یک امکان استفاده می‌کنند یا در یک رویداد شرکت می‌کنند، نیازمند مراقبت بیشتری هستند.ما در سال چهل و سوم انقلاب اسلامی و در شرایطی که دنیا ما را نگاه می‌کند، حتما باید از همه ظرفیت‌های بهینه، با سلیقه و مذاق درست تربیتی خودمان برای برپایی یک رویداد اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم و در طراحی این رویکرد، شب و روز تفاوتی ندارد. قطعا برای اجرای مطلوب آن، سختی‌هایی پیش‌روی نیروهای نظارتی و انتظامی به وجود می‌آید اما می‌توان با هماهنگی‌هایی این مسائل را به حداقل رساند.

 به تازگی پرویز سروری،نائب رییس شورای شهر تهران درخصوص اجرای  زیست شبانه در تهران گفته است واژه ها و لغاتی داریم که تا تعریف نشوند ممکن است برداشت های مختلفی از آنها صورت بگیرد. در ماه مبارک رمضان باتوجه به اینکه مصادف شده با سال نو و بهار طبیعتاً نمی توانیم همانند سال های گذشته از زمان روز به خوبی استفاده کنیم.برهمین اساس در مدیریت شهری تلاش کردیم برنامه های مفرح و در عین حال معنوی که سازگاری با سال نو و ایام ماه رمضان داشته باشد ترتیب دهیم یعنی مفرح بودن و معنوی بودن شاخص‌های زیست شبانه است.در حقیقت برای این ایام زیست شبانه متفاوت با تعاریفی است که از این موضوع در گذشته صورت گرفته است و تلاش شده مردم بتوانند بعد از افطار در کنار برنامه های معنوی که دارند با برنامه های شاد و مفرح ایام سال نو را سپری کنند.

او درباره ادامه بهره گیری از زیست شبانه پس از پایان ماه رمضان هم می گوید : بهره گیری از ساعات شب با این تعاریف مختص ماه مبارک رمضان است.

مصوبه تهران بیدار در سال 99 به تصویب شورای شهر تهران رسید و هنوز هم اجرای این مصوبه با اما و اگر رو به رو است .