به گزارش اکوایران، سال هاست رکورد بیشترین خرید و فروش ملک متعلق به منطقه 5 است و در جایگاه نخست قرار دارد. در فروردین ماه 1401 متوسط قیمت مسکن در این منطقه 42 میلیون تومان بود و 532 معامله نیز به ثبت رسیده بود.

اما در اردیبهشت ماه به سنت همیشگی میزان فروش افزایش پیدا کرده و با قیمت متوسط متری 44 میلیون و 900 هزار تومان به 1682 معامله رسید. در خرداد ماه نیز درحالی که متوسط قیمت در این منطقه به متری 50 میلیون تومان نزدیک شده بود 1996 معامله به ثبت رسید. اما در تابستان روند معاملات کاهشی شد و در شهریور و مهرماه تعداد معاملات مسکن در این منطقه به زیر 1000 معامله رسید. در آبان ماه دوباره معاملات مسکن اوج گرفت و در آذرماه در حالی که متوسط قیمت مسکن به متری 60 میلیون تومان رسیده بود 1532 معامله به ثبت رسید .

200

اما بررسی فایل های فروش ملک در یک هفته اخیر در منطقه 5 نشان می دهد که بیشتر فروشندگان قیمت هایی بیش از متوسط نرخ منطقه برای فروش آپارتمان هایشان پیشنهاد می دهند و بازار مسکن در این منطقه در تسخیر فایل های قرمز است.

قیمت های پیشنهادی گاهی به متری 130 میلیون تومان هم می رسد. آپارتمانی 90 متری در جنت آباد شمالی نوساز متری 135 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است یا در بلوار عدل آپارتمانی به قیمت متری 141 میلیون تومان نرخ گذاری شده، در شهر زیبا هم آپارتمانی نوساز متری 135 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در بلوار فردوس آپارتمانی 7 ساله  متری 110 میلیون برای فروش پیشنهاد شده است.

201

آپارتمانی 30 ساله در اشرفی اصفهانی متری 95 میلیون برای فروش گذاشته شده است. در لیست فایل های قرمز یک فایل سبز هم به چشم می خورد که مربوط به آپارتمانی در محله کوهسار است که متری 62 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است و در کنار این فایل آپارتمانی در شهران شمالی قرار دارد که پیشنهاد قیمت مالک متری 80 میلیون تومان است و جزو فایل های سیاه یا همان فایل هایی که عادلانه قیمت گذاری شده قرار گرفته است.