ظهر امروز یک اتوبوس تندرو درخیابان ولیعصر آتش گرفت . به گفته سخنگوی آتش نشانی  در این حادثه آتش سوزی، با اقدام به موقع راننده این اتوبوس، به کسی آسیبی نرسید و مسافران قبل از شروع حریق از اتوبوس پیاده شدند.

دلیل آتش سوزی اتوبوس تندرو از سوی شرکت واحد نقص فنی عنوان شده است . شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۱۱:۵۹ امروز یک دستگاه اتوبوس تندرو در خط هفت بی آر تی در محدوده پارک ملت به دلیل نقص فنی از ناحیه موتور دچار حریق شده که به سرعت توسط عوامل آتش نشانی اطفا شد و با تلاش امداد شرکت واحد، اتوبوس مذکور از خط خارج و به پارکینگ منتقل شد. .

اما این حادثه وضعیت بحرانی ناوگان اتوبوسرانی تهران که بیش از 80 درصد آن فرسوده است را یادآوری می کند .  براساس آمارهایی که مدیران شهری از وضعیت اتوبوس های پایتخت می دهد ،سامانه اتوبوسرانی کلان‌شهر تهران در حال حاضر‌ از ۵۰۴۴ دستگاه اتوبوس شامل ۱۶۹۸ دستگاه اتوبوس عمومی و ۳۳۴۶ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی برخوردار است که از این تعداد، بالغ بر ۲۴۰۰ دستگاه آن فعال بوده و در خطوط اتوبوسرانی سطح شهر مشغول جابه‌جایی شهروندان هستند.

هرچند که شهردار تهران در اسفند ماه تعداد اتوبوس های فعال در خطوط اتوبوسرانی را  هزارو ۶۰۰ تا هزار و ۷۰۰  اتوبوس عنوان کرد که به آمارهایی که رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بارها اعلام کرده نزدیک تر است .

با توجه به آیین‌نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک مصوب هیات وزیران در سال ۱۴۰۰، از کل ناوگان اتوبوس شهر تهران ۴۲۳۹ دستگاه آن از سقف سنی مصوب عبور کرده و فرسوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم درباره تعداد اتوبوس‌‌‌های فرسوده به علت مسائل فنی گفته است  ۲۵۱۴ دستگاه از ناوگان سامانه اتوبوسرانی شهر تهران به علل فنی یا از رده خارج شدن، متوقف بوده و اکنون قادر به خدمات‌‌‌رسانی به مسافران نیستند،  میزان فرسودگی ناوگان سامانه اتوبوسرانی شهر تهران در وضعیت بحرانی قرار داشته و بیش از ۸۰‌درصد ناوگان آن از سن فرسودگی عبور کرده‌‌‌اند و این، موجب کاهش تعداد ناوگان فعال و در نتیجه اختلال در خدمات‌رسانی به شهروندان و تاخیر در ورود اتوبوس‌‌‌ها به ایستگاه‌‌‌ها شده است.  

امسال شورای شهر تهران ده هزار میلیارد تومان برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه پیش بینی کرده اند . مدیران شهری امیدوار هستند با توجه به این میزان اعتبار وضعیت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بهبود پیدا کند . شهردار تهران پیش از این وعده داده بود که تهرانی ها در پایان سال گذشته ، حدود۵هزار و ۵۰۰ اتوبوس خواهند داشت که این وعده محقق نشد .