در این گزارش اکوایران، به بررسی فایل‌های فروش خانه در پلتفرم‌های عرضه مسکن در شهرستان شهریار واقع در استان تهران پرداخته‌ایم. شهریار، شهری معروف به باغات سرسبز و در ۴۵ کیلومتری غرب استان تهران و در مجاورت فرودگاه بین‌‌المللی امام خمینی واقع شده و دارای ۷ شهر و یک بخش و وسعتی معادل ۳۳۰ کیلومتر مربع است که از غرب و شمال به شهرستان‌های کرج و ملارد و از شرق به شهرستان‌های تهران، قدس و اسلامشهر و از جنوب به شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان متصل می‌شود.

یک مشاور املاک در این شهر درباره وضعیت معاملات ملکی در فروردین‌ماه به اکوایران می‌گوید: «بازار مسکن این شهر همچنان در حالت رکود است؛ از شروع سال تا به الان شاهد تغییر در وضعیت نبودیم.»

این کارشناس امور ملکی همچنین در ادامه گفت: «وضعیت معاملات در اردیبهشت غیرقابل پیش‌بینی و مبهم است، اما قطعا شاهد افزایش قیمت هستیم؛ احتمال دارد وضعیت همچنان در حالت رکود بماند یا اینکه پس از افزایش قیمت‌ها دوباره وارد رکود شود.»

بررسی فایل‌های عرضه شده در این سایت خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد، یک خانه 64 متری در شهریار، با 12سال عمر بنا، 2 میلیارد و 528 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین خانه‌ای دیگر در این شهر، با متراژ 93 مترمربع و 6 سال ساخت، 3 میلیارد و 170 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. یک واحد پنت‌هاوس با 280 مترمربع زیر بنا و عمر بنای 2 ساله، 15 میلیارد و 680 میلیون تومان به جهت فروش عرضه شده است.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۱۷_۱۲-۰۹-۵۲