در این گزارش اکوایران به بررسی وضعیت معاملات مسکن در محله ایرانشهر پرداخته‌ایم. محله ایرانشهر در منطقه 6 تهران و در محدوده مرکزی شهر واقع شده و از دسترسی خوبی برخوردار است. این محله از شمال به بلوار کریم خان زند، از جنوب به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان قرنی، از شرق به خیابان مفتح جنوبی متصل می‌شود.

یک مشاور املاک می‌گوید: هم‌اکنون بازار مسکن بر اساس اصول و پایه خاصی پیش نمی‌رود و عده‌ای بنا به هیجانی شدن قیمت ملک خود را افزایش می‌دهند و عده‌ای نیز محتاطانه و با نوسانات دلار پیش روند و در مجموع این بازار در یک هاله ابهام قرار دارد اما می‌توان گفت در این بازار می‌شود سرمایه‌گذاری امنی داشت.

یک مشاور امورملکی دیگر در محله ایرانشهر می‌گوید: «در حال حاضر و در فروردین‌ماه، تعداد متقاضی خرید مسکن کم است؛ فروشنده هم وجود دارد ولی فروشنده‌ی واقعی نیست، چراکه به صورت هفتگی قیمت خود را افزایش می‌دهند و به اصطلاح دبه می‌کنند و زیر قول و قرار خود با خریدار می‌زنند و در نتیجه معامله صورت نمی‌گیرد.»

وی درباره وضعیت معاملات ملک این محله در اسفندماه می‌گوید: بازار مسکن اسفندماه در وضعیت رکود قرار داشت اما نسبت به فروردین بهتر بود.

یک خانه در ایرانشهر، با متراژ 120 مترمربع و نوساز، 12 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و واحدی 110 متری و 18 سال ساخت، 7 میلیارد و 700 میلیون تومان به فروش می‌رسد. یک آپارتمان 70 متری هم با 14 سال عمر بنا، 6 میلیارد و 250 میلیون پیشنهاد شده است. واحدی دیگر با مساحت 95 مترمربع و 3 سال ساخت، 8 میلیارد و 550 میلیون تومان عرضه شده است.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۱۶_۱۲-۰۲-۴۵