در این گزارش آخرین وضعیت از بازار رهن و اجاره شهر پرند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. یک مشاور املاک در این شهر به اکوایران می‌گوید، در یک بازه زمانی کوتاه قدرت خرید مردم تغییری نمی‌کند اما قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و بنابراین رهن و اجاره نیز از این موضوع مستثناء نیست و اگر در چندماه گذشته دو الی سه مورد قرارداد داشتیم، در ماه گذشته این رقم کاهش یافت.

به گفته وی، اکثر مالکین در پرند، به رهن کامل تمایل دارند که این رقم متغیر است. برای مثال اگر مستاجری در سال گذشته 70 میلیون تومان برای رهن یک خانه در پرند پرداخته است و در سال جدید ترجیح می‌دهد 120 میلیون تومان برای رهن همان خانه بپردازد و مابقی را کرایه بدهد که مالک با این موضوع به راحتی موافقت نمی‌کند چراکه این شهر، یک شهر مسکن مهری است و اکثر ملک‌ها دارای وام تسهیلات مسکن هستند.

او همچنین می‌گوید، در سال جاری مالکان، رهن کامل واحدهای تک خوابه را، رقمی بین 110 تا 120 میلیون تومان اعلام می‌کنند که رقمی بالا است، اسفندماه ماهی که گذشت رهن کامل این خانه‌ها 70 الی 80 میلیون تومان بود و در بازه زمانی یک ماهه رهن این خانه به 120 رسیده است.

به گفته این کارشناس امورملکی، دلالان در بازار مسکن پرند حضور دارند و نظارتی بر این مساله وجود ندارد؛ مالکان هم به دنبال سود خود هستند.

از آنجایی که بازار مسکن در پرند مناسب سرمایه‌گذاری است باعث شده که تقاضای خرید بالا برود که تقاضای بیشتر و ملک کمتر، منجر به بالا رفتن ارزش ملک می‌شود و این روال، شرایط کاری برای مشاوران املاک را سخت‌تر کرده است.

برای رهن کامل یک خانه 72 متری در فاز 4 پرند، 150 میلیون تومان و برای رهن کامل یک واحد 135 متری در فاز 1 این شهر، 550 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

رهن یک واحد 59 متری در فاز 2، 50 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

برای رهن یک آپارتمان در فاز 3 این شهر با متراژ 110 مترمربع، 300 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن 2 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۱۹_۱۱-۳۶-۲۶