به گزارش اکوایران، با افزایش تورم در حوزه مسکن، رهن و اجاره آپارتمان در کلانشهر تهران به یک دغدغه بزرگ برای بخشی از شهروندان تهرانی یا افرادی که به قصد اشتغال به کار، به تهران مهاجرت کرده‌اند شده است.از این رو، با افزایش سرسام‌آور اجاره‌ مسکن، برخی‌ها به اجاره اتاق و یا اجاره تخت‌خواب در خوابگاه‌ و پانسیون‌ها روی می‌آوردند و برخی دیگر به حاشیه‌نشینی.

بررسی آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های اجاره آپارتمان در تهران نشان می‌دهد، تعداد آگهی‌‌های اجاره اتاق در این شهر قابل توجه و رو به افزایش است.

در قسمت توضیحات تعدادی از این آگهی‌های اجاره اتاق، ذکر شده است که تنها به افراد دانشجو، مذکر و یا مجرد اجاره داده می‌شود و همچنین به لحاظ امکانات، قدیمی، فاقد آشپزخانه و دارای سرویس بهداشتی مشترک است.

اجاره یک اتاق 8 متری در محله امین حضور تهران، فاقد آشپزخانه و دارای یک سینک ظرفشویی در حیاط و سرویس بهداشتی مشترک، 2 میلیون و 200 هزار تومان و رهن آن، 10 میلیون تومان و برای رهن یک اتاق 10 متری در محله پامنار با این ویژگی‌ها،  30 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است.

یک اتاق با متراژ 13 مترمربع در محله هروی، با رهن 25 میلیون تومان و 3 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده است و در محله هاشمی برای یک اتاق 7 متری، 15 میلیون تومان رهن و 2 میلیون تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده است.

در محله گرگان، برای یک اتاق با متراژ 17 مترمربع و سرویس مشترک، باید 9 میلیون تومان رهن و اجاره‌ای با رقم 3 میلیون و 500 هزار تومان و برای یک اتاق 12 متری در حوالی میدان امام حسین (ع)، 20 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه پرداخت.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۲۳_۱۱-۳۰-۱۷