او در این نشست در پاسخ به پرسش «اکو ایران» درباره بازداشت برخی مدیران شهرداری درباره فساد و کشف شبکه رشوه از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه شبکه فساد نداریم، گفت: تخلفات چند نفر مطرح بوده که خودمان کشف و برخورد کرده و به مراجع قضایی نیز معرفی کردیم تا برخورد شود.

او تاکید کرد: به هیچ عنوان کوچکترین خطا را نمی پذیریم و صیانت از خود و اطرافیان را به کارکنان توصیه می‌کنیم. دو یا سه نفر از افراد خطاهایی داشتند که خودمان برخورد کردیم و این اقدام را افتخاری برای خود می‌دانیم.

شهردار تهران در ادامه این نشست درباره آخرین وضعیت ارائه املاک شهرداری در شرکت بورس کالا گفت: ما علاقمند هستیم که خرید و فروش‌هایمان را از طریق بورس انجام دهیم چرا که شفافیت بالا است و امکان تبانی و فساد وجود ندارد و ما ماه‌ها تلاش کردیم که دو ملک خود را در بورس عرضه کنیم اما یک مجموعه‌ای آمد و آن را مصادره کرد و ما به مشکل برخوردیم.

او در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری درباره موضوع حجاب نیز گفت: در مراکز عمومی که ما خدمات ارائه می دهیم رعایت حجاب ضروری است؛ جداسازی بخش بانوان و آقایان احترام به حریم بانوان است. ۴۳ رام قطار DC داریم و هفت واگن از هم جداست. ۱۲۹ رام قطار AC داریم که واگن های جدا دارد. 

زاکانی با اشاره به اقدام تازه شهرداری درباره جداسازی واگن‌های مترو از هم نیز گفت: در این قطارها دو واگن برای بانوان جدا شده است و افتخار داریم که به بانوان خدمات ارائه دهیم. در خارج از کشور از این الگو استفاده می کنند اما عده ای می گویند ما از این روال دست برداریم. این حریمی که ایجاد شده پرده نیست و یک حفاظ استیلی با نقش و نگار است. ۴۳ رام دی سی به حفاظ نیاز ندارد اما ۱۲۹ رام قطار ای سی به این حفاظ نیاز داشت تا آقایان وارد واگن بانوان نشوند و مزاحمتی را شاهد نباشیم که این موضوع از درخواست های بانوان بوده است.