به گزارش اکوایران، خیابان کریم خان یک خیابان‌ قدیمی در تهران است که در منطقه ۶ پایتخت واقع شده و بین میدان ولیعصر تا میدان هفت‌تیر قرار دارد.

‎‌در این محله خیابان‌های مهمی قرار دارد از جمله:« خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، خیابان قرنی...»

یک مشاور  املاک در محله کریم خان درباره آخرین وضعیت معاملات ملکی این محله به اکوایران می‌گوید: «هم‌اکنون تعداد فروشندگان در کریم خان کاهش یافته است؛ پس از ورود به سال جدید، بازار مسکن با افزایش قیمت روبه‌رو بود و تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت، خرید و فروش صورت می‌گیرد اما به سختی.»

بنا به گفته این کارشناس امورملکی و برآورد او از فایل‌های بنگاه ملکی، قیمت مسکن در این محله حدود 20 الی 30 درصد افزایش داشته است؛ «برای مثال یک قیمت هر متر مسکن نوساز پیش از ورود به سال جدید 90 میلیون تومان بود و الان به 120 میلیون تومان رسیده است».

یک واحد نوساز با متراژ 88 مترمربع و 30 سال عمربنا، با قیمت 5 میلیارد تومان و در خیابان رامسر، یک واحد 98 متری و 6 سال ساخت، 9 میلیارد تومان برای فروش عرضه شده است.

نرسیده به میدان ولیعصر، خانه‌ای دیگر با متراژ 135 مترمربع و 25 سال قدمت، 7 میلیارد تومان و خانه‌ای 82 متری با 15 سال عمر بنا در سنایی به قیمت 6 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

photo_2023-05-07_12-31-42