جعفر بندی شربیانی در گفت و گو با اکو ایران با اشاره به این که فضای شورای ششم گاهی  عجیب می شود. برخی وظیفه خودشان می دانند که نمایندگان را خنثی کنند گاهی وظیفه خودشان می دانند تخریب کنند گفت :‌تا امروز هم به خاطر وحدت جریان انقلابی و هماهنگی و انسجام درونی شورا و ندادن پیام ناامیدی و یأس صبوری کردیم و سخنی بر زبان نراندیم.

جریان تمامیت خواه می خواهند حقیقت را وارونه جلوه دهند

وی ادامه داد :‌ به نظر می رسد یک جریان تمامیت خواه با نوعی پروپاگاندای رسانه ای با ابزارهای فراوان و منابع مالی و رسانه ای عظیمی که در اختیار دارد تلاش می کند که حقیقت را وارونه جلوه دهد و کسانی که مدافعین واقعی جریان انقلاب بوده و به دنبال عملیاتی کردن ایده مشارکت واقعی مردم شهر تهران در اداره آن هستند را به عنوان مقصر عدم شکل گیری ستاد مشارکت محله ای تهران معرفی کنند.می خواستم عجالتا مختصری در باب حوادث اخیر در این حوزه صحبت کنم که فرصت نشد به زودی هم مفصل در صحن آن را برای افکار عمومی تشریح می کنم.

چه کسانی سنگ اندازی می کنند  

شربیانی با بیان این که در روز تدوین و بررسی اولیه طرح در صحن علنی شورا بنده و برخی همکاران به دلیل تجربه طولانی در امر محلات شهر تهران اعتقاد و باور داشتیم آن نظام نامه نمی تواند کارایی لازم را برای حل و فصل مساله ی مشارکت در شهر تهران را داشته باشد اما برخی با زور اکثریت آن را از تصویب شورا گذراندند و به نصایح و مطالب خیرخواهان مردم و شورا توجه نکردند گفت :‌برخی تصور می کردند که با آن مصوبه می توانند اکثریت ستاد مشارکت محله ای را از آن خود کرده و نیات و اهداف خود را بعداً عملیاتی کنند.تشخیص درست و به موقع اکثریت اعضای شورا و مخصوصا رئیس شورا در زمان رأی گیری برای انتخاب اعضای ستاد به گونه ای رقم خورد که اکثریتی برای ستاد انتخاب شدند که آنها مقبول واقعی مردم و محلات بوده و امید آن می رفت که آنها بتوانند خلا تعطیلی شورایاری‌ها را پر کنند.اما متأسفانه جریان اقلیت تصمیم شورای شهر را برنتافته و از آن روز تا همین حالا در حال سنگ اندازی برای شکل گیری ستاد هستند.

پروژه مقصر سازی کلید خورد

این عضو شورای شهر تهران گفت :‌در همان روزهای اول بدون داشتن جایگاه قانونی ۳ نفر جمع شدند و تصمیماتی گرفتند که بنده به آخر آن جلسه رسیدم و عرض کردم این با مشارکت واقعی در تعارض است. اصلا این فرآیند مقصرسازی که در این اواخر باعث شد حتی برخی از همکاران ما مرزهای اخلاق را هم زیر پا گذاشتند  به دلیل تن ندادن به آن تصمیمات اقتدارگرایانه آن جلسه اول است و از آن روز تمام توانشان را به کار گرفتند تا در نزد افکار عمومی ما را مقصر مساله جلوه دهند در حالی که کاملا برعکس است.

وی ادامه داد :‌در راستای تعامل و تلاش حداکثری هفته گذشته و به صورت یکطرفه و با نوعی از خودگذشتگی پیشنهاد اقلیت را پذیرفتم که آن هم توسط عضوی از اعضا در صحن مطرح شد. پیشنهادی که اگر عملیاتی شود مسیر مسدود ایجاد شده توسط این دوستان را به نفع مردم و شهر باز می کند.اما متاسفانه به نظر می رسد به همان پیشنهاد و نقطه تعاملی هم که رسیدیم باور نداشته و ندارند.اقدامات چند روز اخیر در برگزاری نشستی برای انتخاب معتمدین محلات تهران و مصاحبه های برخی افراد مامور در جهت منویات سیاسی نشانه زیر پا گذاشتن توافق هفته قبل است. جمع دوستان ما همچنان پیگیر حل مساله ی مشارکت واقعی مردم تهران در اداره شهر بوده و اجازه نخواهیم داد با غوغا سالاری و شانتاژ رسانه ای و ترفند های نخ نما شده اهداف سیاسی و گروهی بر مساله محلات تهران غلبه پیدا کند.