علیرضا زاکانی از سال گذشته بارها از راه اندازی دو خط تراموا در تهران سخن گفته است . او در صحن شورای شهر تهران و هم نشست خبری اش باز هم بر این موضوع تاکید کرد و گفت :تراموا یکی از شقوق حمل‌ونقلی است که در دنیا مورد استقبال است،  بنای ما بر این است که با هماهنگی شورای شهر خط یک BRT یعنی محور شرقی - غربی میدان آزادی تا ترمینال شرق را به تراموا مجهز کنیم.قرار است ریل‌‌گذاری در مقاطع ۱۰۰ متری انجام شود و بستری را برای سرویس‌‌دهی همزمان به شهروندان در این محور تا جایگزینی کامل تراموا فراهم کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم مدتی بعد از سخنان شهردار به خبرنگاران گفت که در سال‌جاری تنها مطالعات احداث تراموا انجام می‌شود و عملیات اجرایی آن آغاز نمی‌شود. باید مطالعات احداث تراموا انجام و لایحه آن به شورای شهر ارسال شود. اما امروز رئیس کمیته عمران شورای  شهر تهران گفت: کارگزار طرح تراموای میدان جمهوری تا بهارستان، بخش خصوصی خواهد بود.

 محمد آقامیری در خصوص اجرای تراموا در تهران، گفت: طرح مطالعاتی تراموا از میدان جمهوری تا بهارستان انجام شده اما در بودجه امسال، بخش خصوصی به عنوان کارگزار این طرح در نظر گرفته شده تا بتواند طرح را اجرا کند.به گفته او تراموای تهرانپارس تا میدان آزادی هنوز وارد مرحله تایید طرح مطالعاتی نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: اگر بنا بر انجام طرح مطالعاتی باشد، باید در بودجه سال آینده دیده شود؛ به عبارتی اگر امسال طرح مطالعاتی آن مورد بررسی قرار بگیرد باید ببینیم که شورا در بودجه سال آینده رقمی به آن اختصاص می دهد یا اجرای آن را همچون طرح میدان جمهوری تا بهارستان به بخش خصوصی واگذار می‌کند.