محله اقدسیه در منطقه 1 و در شمال شرق تهران و در شهرستان شمیرانات واقع شده است. این محله از شمال با آجودانیه و کاشانک، از جنوب به میدان نوبنیاد، از غرب به فرمانیه و از سمت شرق به اراج متصل می‌شود. 

یک مشاور املاک در منطقه یک تهران درباره آخرین وضعیت از بازار مسکن در این محله به اکوایران می‌گوید، «قیمت مسکن در منطقه یک و محله اقدسیه افزایش زیادی داشته؛ مالکان بر مبنای خواسته و نیازهای خود قیمت‌گذاری می‌کنند، نه بر اساس تعرفه و قاعده و قانون.»

او همچنین می‌گوید:« افزایش رهن و اجاره امسال نسبت به سال گذشته 3 الی 5 برابر بوده است، برای مثال اگر در سال گذشته برای یک واحد 100 میلیون تومان رهن و 10 میلیون تومان اجاره تعیین کرده بودند، در سال جاری این رقم به 300 میلیون تومان رهن و 30 میلیون تومان اجاره رسیده است.»

به گفته یک کارشناس امور ملکی دیگر در محله اقدسیه، فروشندگان نیز از فروش ملک خود دست نگه داشته‌اند تا اواسط خردادماه قیمت نهایی سال 1402 مسکن اعلام شود.

او همچنین درمورد بازار خرید و فروش در محله اقدسیه می‌گوید: «در سال گذشته برای هر مترمربع یک ملک نوساز تا 3 الی 4 سال ساخت، 120 میلیون تومان بوده هم‌اکنون به 250 الی 300 میلیون تومان رسیده است».

برای رهن کامل آپارتمانی در محله اقدسیه با متراژ 185 مترمربع، 2 میلیارد تومان و برای آپارتمانی با مساحت 230 مترمربع، 5 میلیارد تومان و همچنین برای رهن واحدی 190 متری، 500 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن 65 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.اقدسیه