شورایاری شهرک اکباتان در نامه‌ای به ساکنان این شهرک درخصوص تلاش هایی که برای شفاف سازی پروژه خروجی ستاری به جاده شهید لشگری که از مشاعات این شهرک می گذرد، انجام شده توضیح داد.

در این نامه آمده است :‌

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

هم شهرکیان گرامی

با عرض سلام و احترام

همانطور که مستحضر هستید شهرک اکباتان شهرکی مسکونی، با جمعیت حدود ۴۵ هزار نفر و با سکونت حدود ۱۰ هزار نفر سالمند (یعنی افراد بیش از ۶۰ سال) است، نیمی از جمعیت شهرک را نیز بانوان تشکیل می دهند، فرزندان، جوانان و میانسالان شهرک هر یک نیازهایی دارندو همگی آنها نیازمند آرامش، آسایش و امنیت هستند. این مهم زمانی فراهم می گردد که با مشارکت مؤثر و فعال اهالی و به ویژه با تصمیمات درست، دور اندیشانه و خردمندانه اهالی و نمایندگان آنها و به خصوص مسئولین مدیریت شهری توام گردد.

 متأسفانه این روزها  برغم تلاشهای صمیمانه نمایندگان مختلف شهرک از  جمله هیئت مدیره مرکزی و هیئت مدیره بلوک ها، شورایاری شهرک اکباتان و نیز معتمدین،  متخصصین و مطلعین شهرک ،  مواجه با اقدامات غیر اصولی و تهاجمی نسبت به شهرک اکباتان شده ایم از جمله:

۱- شروع به احداث پل خروجی ستاری به جاده شهید لشگری در مشاعات عام شهرک اکباتان بدون شفاف سازی، اطلاع رسانی و جلب موافقت ساکنین و نمایندگان قانونی آنها از طریق ارائه مستندات لازم (طرح ها، نقشه ها و مجوزهای مصوب)

۲- تخریب خسارت بار و برخورد خشونت آمیز با رستوران ها و کافی شاپ ها به دلیل پیشروی های غیرقانونی در مشاعات عام شهرک اکباتان

۳-و.....

بی شک اقدامات عجولانه و بدون مشارکت و همیاری ساکنین و نمایندگان قانونی آنها سبب نارضایتی اهالی شهرک  شده است.

 شورایاری ضمن درخواست از کسبه محترم رستوران ها و کافی شاپ های شهرک برای مراعات قوانین و عرف مربوط به استفاده از فضاهای باز شهری ، استفاده قانونمند از مشاعات عام شهرک اکباتان را خواستار است .

همچنین این شورایاری با توجه به جلسه برگزار شده در تاریخ دوشنبه ۱۸ /۲ /۱۴۰۲ در دفتر ریاست کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران جناب آقای مهندس عباسی ،از مدیریت شهری مرتبط به منظور حل مشکلات پیش آمده درخواست کرده است تا ارائه مستندات کامل مرتبط با احداث خروجی ستاری به جاده شهیدلشگری که از مشاعات شهرک می گذرد را جهت اطلاع رسانی به ساکنین در اختیار این شورایاری بگذارد.

علاوه بر این با توجه به خسارات قابل توجه وارد شده به کسبه محترم رستورانها و کافی شاپ ها، و علی رغم اخطارهای داده شده به آنها شیوه برخورد عجولانه، ضربتی و تهاجمی ، عدم رعایت حقوق شهروندی و استانداردهای مربوطه و رفتار مدیریت اجرایی ناحیه ۶ منطقه ۵ را به  خصوص در شهرک اکباتان  پسندیده نمی دانیم و راه مسالمت جویانه و گفتگو و کمک گرفتن از نهادهای قانونی شهرک  (هیئت مدیره ها و شورایاری) را برای حل بنیادی و اساسی مشکلات چاره ساز تر می پنداریم.

   امیدواریم که بتوانیم با تلاش و کوشش صادقانه و صمیمانه و با درایت بیشتر مسئولین محترم، شرایط زندگی در شهرک اکباتان  را با آرامش، آسایش و امنیت پیش بریم.

شورایاری شهرک اکباتان