به گزارش اکوایران، مهدی چمران در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: آقای شربیانی به صحن شورا تشریف آورد و بنده خبر داشتم که حالشان خوب نیست. گفته بودند که ایشان دستگیر و زندانی شدند و همینطور در مورد آقای کاشانی هم که به کربلا رفته بودند و آقای اقراریان نیز که برای دیدار به قوه قضائیه رفتند، چنین چیزی مطرح شد.

چمران این خبرها را «دروغ» خواند و تأکید کرد: متاسفانه این دروغ‌ها گفته می‌شود، اما می‌بینیم که آقای شربیانی عملاً در شورا حضور یافت و در جایگاه خود قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه «استعفای شهردار تهران هم دروغ دیگری است که گفته می‌شود»، اظهار کرد: وقتی عده‌ای کار می‌کنند، همه به آنها می‌تازند. کسانی که کار نکردند و از کار و فعالیت در شهر ناراحتند، دروغ‌پردازی می‌کنند.

به‌تازگی برخی رسانه‌ها از احتمال استعفای شهردار تهران و همچنین بازداشت یک عضو شورای شهر ششم تهران خبر داده بودند.

بر اساس همین اخبار گفته شده بود که روز گذشته سه نفر از اعضای شورای شهر تهران درباره عملکرد خود برای ارائه توضیحات به دستگاه‌های نظارتی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش اکوایران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در حاشیه جلسه این شورا در جمع خبرنگاران گفت: ما دیروز با آقای زاکانی جلسه داشتیم و چیزی مبنی بر استعفا نیامده و باید این مسائل از نظر قانونی پیگیری شود.

مهدی چمران افزود: گفتند چون سه نفر در صحن شورا حاضر نیستند، بازداشت شده‌اند. آقای شربیانی با بنده تماس گرفت و پرسید با توجه به اینکه حالشان خوب نیست، به صحن بیاید یا خیر؟ که ما گفتیم بیایند و آمدند. آقای اقراریان هم برای حضور در قوه قضائیه اجازه گرفت و آقای کاشانی هم برای حضور در کربلا در روز عرفه اجازه کتبی گرفت که دعاگوی ما و دروغ‌گویان باشد.

وی با بیان اینکه ما دیروز با شهردار تهران جلسه داشتیم، اظهار کرد: مسائل زیادی را در این جلسه مطرح کردیم؛ برای مثال خرابی دستگاه تهویه ساختمان شماره دو شهرداری مطرح شد.

چمران با اشاره به اخبار و شایعات اخیر تأکید کرد: علت این مسائل معلوم است؛ وقتی دیده می‌شود عده‌ای کار می‌کنند، عده‌ای دیگر به جنب و جوش و تکاپو می‌افتند که نگذارند کار کنند. برای باغات هنوز لایحه‌ای نیامده و چیزی تصویب نشده و معلوم نیست از کجا خبر دارند می‌خوایهم چه کاری انجام دهیم و موارد متعددی مطرح می‌کنند که جای تأسف است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهر ما مشکلات زیادی دارد و مشکل اتوبوس و مترو داریم و به عیان گفتیم و راه حل هم داده‌ایم که باید اجرا شود اما متأسفانه به جای فرصت گذاشتن برای این مشکلات، باید با این مسائل دست و پنجه نرم کنیم‌.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از روزنامه‌ای که شایعه استعفای شهردار را مطرح کرده شکایت خواهد شد یا خیر؟ گفت: این موضوع را باید بخش حقوقی و روابط عمومی شهرداری دنبال کند.