شهردار تهران می‌خواهد دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شود. شهرداری تهران معتقد است اگر اختیارات بیشتری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشت، به عملی‌شدن وعده‌هایش نزدیک‌تر می‌شد. به همین دلیل هم از دولت درخواست کرده که دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شود. علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه دولت درباره جابه‌جایی به هیئت دولت گفته است: بحث جابه‌جایی نیست، یک محبتی است که جناب آقای رئیس‌جمهور به من دارند و در صورت تصویب در هئیت دولت بر عهده بنده می‌گذارد تا نوکری بیشتر برای کودکان خیابانی، متکدیان، معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. در صورت تصویب، این یک نمایندگی ویژه است که با حفظ سمت در شهرداری انجام می‌شود.

او توضیح داده است: دستگاه‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند، قرار نیست ما جای کسی کار کنیم. این موضوع هنوز مصوب نشده و باید در هیئت دولت مصوب شود.  امروز علی محمد قادری؛رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری در پاسخ به سوالی که اخیرا از سوی آقایان زاکانی؛ شهردار تهران و احمدی؛ صدر مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام شده که زاکانی به عنوان نماینده و دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران انتخاب شده از این موضوع اطلاع دارید یا خیر گفت: بنده از جنبه حقوقی و حقیقی از این موضوع اطلاعی ندارم و در هیئت دولت نیز این موضوع مطرح و تصویب نشده است.

وی با تاکید مجدد اطلاعی از خبر اشاره شده ندارم و خبر رسمی از آن منتشر نشده است، گفت: تا خبر رسمی در این خصوص و مصوبه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌توان صحبت کرد. البته سازمان بهزیستی در بخش آسیب‌های اجتماعی با 15 دستگاه و سازمان همکاری دارد از جمله شهرداری تهران یکی از این دستگاه‌ها و ارگان‌ها است که باید نسبت به وظایف قانونی خود عمل کند.

  معاون وزیر رفاه گفت: در ارتباط با موضوعات آسیب‌های اجتماعی قانون مشخص کرده که سازمان بهزیستی مسئولیت دارد و همانطور که اعلام شد در ارتباط با انتخاب آقای زاکانی به عنوان دستیار و نماینده ویژه رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران بنده اطلاعی ندارم.