به گزارش اکوایران، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آسمان پایتخت در 31 روز تیر امسال، بیشترین شباهت با هوای تیرماه سال 1399 را دارد؛ با 1 روز هوای ناسالم، 18 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز هوای قابل قبول.

در مجموع اما هوای تهران در تیر پنج سال اخیر، آلوده‌تر از هوای خرداد بوده و این موضوع کاملا در آمارها مشهود است؛ چراکه پایتخت در تیرماه پنج سال اخیر به طور میانگین یک روز ناسالم را پشت سر گذاشته و در تیرماه سال گذشته حتی آلوده‌تر هم شده و 25 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 3 روز هوای ناسالم، یک روز بسیار ناسالم و تنها دو روز هوای قابل قبول را تجربه کرده است.

هوای تهران در تیرماه سال‌های 1400 و 1398 وضعیت تقریبا مشابه و مطلوب‌تری داشته است. 18 روز از تیر 1398 هوای تهران در وضعیت «قابل قبول» قرار داشته و 12 روز را نیز در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و یک روز «ناسالم» سپری کرده است که در سال 1400، این اعداد به 17 روز «قابل قبول» و 13 روز « ناسالم برای گروه‌های حساس» و یک روز «ناسالم» رسیده است.

ماه بدون هوای پاک؛ مقایسه هوای خرداد تهران با پنج سال اخیر

در مجموع می‌توان گفت که تیر 1401 با سه روز هوای ناسالم، بدترین هوا و تیر 1398 با 18 روز هوای قابل قبول، مطلوب‌ترین هوای پنج سال اخیر تهران بوده است.

نکته قابل توجه درمورد وضعیت هوای این ماه از سال این است که در هیچ‌یک از تیرماه‌های پنج سال اخیر ساکنان پایتخت هوای پاک را تجربه نکرده‌اند؛ اتفاقی که البته درمورد وضعیت هوای خرداد هر پنج سال اخیر نیز به چشم می‌آید.

جدول آلودگی

بهتر از قبل و بدتر از قبل‌تر؛ مقایسه هوای اردیبهشت تهران با پنج سال اخیر