به گزارش اکوایران، بررسی داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد آسمان پایتخت در فروردین سال 1398 در بین فروردین‌های پنج سال گذشته، بیشترین هوای پاک را با 21 روز تجربه کرده است؛ این در حالی است که یک سال قبل از آن یعنی در فروردین 1397 تهران تنها سه روز پاک را به چشم دید و شش روز را هم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گذراند.

رده بعدی بازه زمانی مورد اشاره، فروردین 1399 قرار دارد که با 14 روز هوای پاک جایگاه دوم پاک‌ترین فروردین پنج سال اخیر را به خود اختصاص می‌دهد و فروردین سال‌های 1400 و 1401 نیز هر کدام تنها دو روز هوای پاک را پشت سر گذرانده‌اند.

کیفیت هوای تهران در فروردین سال 1402

از شروع سال 1402 تا آخرین روز اولین ماه سال (31 فروردین)، تعداد روزهایی که آسمان تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت یک روز بوده و 24 روز هم در وضعیت قابل قبول بوده است.

تعداد روزهای «پاک» پایتخت در نخستین ماه از سال جاری، شش روز است که در بین بازه مشابه پنج سال اخیر، با اختلاف زیاد نسبت به سال‌های 98 و 99 در رده سوم قرار می‌گیرد.

با توجه به توزیع جمعیت تهران در ایام تعطیلات نوروز (به دلیل سفرهای نوروزی) و وزش باد و بارش‌های موسمی که در فروردین شاهد بودیم، کیفیت هوای تهران می‌توانست بهتر از این‌ها باشد اما در عین حال می‌توان خرسند بود که نسبت به دو سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.

آسمان تهران در فروردین سال گذشته، تنها دو روز پاک و البته 22 روز وضعیت قابل قبول را تجربه کرد و در مقابل، یک روز ناسالم، پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس و حتی یک روز «خطرناک» داشت. در فروردین سال 1400 نیز دو روز پاک، 25 روز قابل قبول و چهار روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران حاکم بود.