به گزارش اکوایران، با شروع کار مدارس و آغاز سال تحصیلی از مهرماه، دغدغه پرداخت هزینه بالای سرویس مدارس فرزندان و افزایش سطح ترافیک در خیابان‌ها نیز به سایر دغدغه‌های شهروندان تهرانی اضافه می‌شود.

در این رابطه، جلال بهرامی - معاون حمل و نقل شهرداری تهران -  از احتمال رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان ابتدایی خبر داده و گفته: در حال پیگیری طرحی هستیم که سرویس مدارس که به مردم فشار مالی زیادی وارد می‌کند تبدیل به استفاده از حمل و نقل عمومی شود.

به گفته وی، اگر آموزش و پرورش بتواند زمان فعالیت و شروع مدارس را متفاوت کند و ساعت شروع بکار مدارس متغیر شود و بار ترافیکی متمرکز نشود، می‌توان این اقدام را انجام داد.

بر اساس گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل شهرداری تهران این سطح را مرتبط با دانش آموزان ابتدایی دانسته و گفته: با تغییر ساعت شروع بکار مدارس و متمرکز شدن بار ترافیکی تهران، حوزه حمل و نقل عمومی ظرفیت استفاده بالایی خواهد داشت که در نظر داریم این طرح را برای دانش آموزان مدارس ابتدایی اجرا کنیم.

اما آیا اجرای این طرح تنها موجب رایگان شدن بلیت مترو است یا شامل اتوبوس نیز می‌شود؟ بهرامی در پاسخ به این سوال گفته، این طرح در صورت اجرا، هم برای اتوبوس و هم مترو است که دانش آموزان مدارس ابتدایی می‌توانند به صورت رایگان استفاده کنند.

با این حال، اینکه چرا دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی نیز مشمول این طرح نمی‌شوند جای سوال است؛ و همچنین این ابهام که اکثریت دانش آموزان ابتدایی می‌توانند به تنهایی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، در نظر گرفته نشده است.