به گزارش اکوایران، مهدی گلشنی- مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران- با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای کنترل ترافیک مهر و بحث شناورسازی، گفت: در کمیته حمل و نقل تخصصی کنترل ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک مسئول این کمیته است و عمده ترین مسئله‌ای که پیش گرفته در بحث شناورسازی است. در خصوص شناورسازی، هیئت وزیران در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ ابلاغیه‌ای به دستگاه‌ها داشته و آنها را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۲ شناورسازی ساعات را اجباری نمایند. برخی از دستگاه‌ها هنوز اقدامی برای آن انجام ندادند.

بر اساس گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به بحث ساعت کاری گفت: از ۱۵ شهریور باید مصوبه هیئت وزیران جاری باشد و روند ساعت کاری ادارات اجرایی شود. در واحدهای ستادی از ساعت ۷ تا ۹ صبح است. مقاطع متوسطه آموزشی از ۷.۵ صبح، مقاطع ابتدایی و آموزش عالی از ۸ صبح شروع به کار می‌کنند. همچنین به دنبال آن هستیم ساعات شروع دانشگاه‌ها را به ۸:۳۰ صبح تغییر داده و یک هفته تا ۱۰ روز اول را به صورت مجازی برگزار کنیم.

گلشنی حمل و نقل رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان گفت: کارت بلیت مربوطه برای این گروه پیش بینی شده که تا ۳۱ شهریور در دفاتر خدمات الکترونیک باید حاضر شوند. کارت‌ها به نشانی که دانش آموز اعلام کرده فرستاده می‌شود و دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از اول تا پایان مهرماه از آن استفاده نمایند.

در چند روز گذشته، جلال بهرامی- معاون حمل و نقل شهرداری تهران- در گفتگویی درباره احتمال رایگان شدن بلیت مترو برای دانش آموزان بیان کرده بود: «در حال پیگیری طرحی هستیم که سرویس مدارس که به مردم فشار مالی زیادی وارد می‌کند تبدیل به استفاده از حمل و نقل عمومی شود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح تنها موجب رایگان شدن بلیت مترو می‌شود، گفته بود: «این طرح در صورت اجرا، هم برای اتوبوس و هم مترو است که دانش آموزان مدارس ابتدایی می‌توانند به صورت رایگان استفاده کنند.»