ناصرامانی را می‌توان پرتذکرترین عضو شورای شهر تهران نامید. او در گفت‌وگو با اکو ایران درخصوص برخی از تذکراتی که دراین مدت به شهرداری ارائه داده، توضیح می‌دهد.

 * به نظرمی‌آید جلسات ستاد هماهنگی مدیریت محله پس از حضور آقای چمران با نظم بیشتری درحال برگزاری است.

ستاد هماهنگی مدیریت محله با حضور آقای چمران، غیر از یک هفته که به خاطر اربعین تعطیل شد هر هفته تشکیل جسله داده، آیین نامه اجرایی ستاد به نگارش درآمده و چارت سازمانی ستاد تقریبا نهایی شده است و باید در صحن شورا تایید شود. همچنین دبیر ستاد نیز باید انتخاب شود. قرار است فراخوانی داده شود که شورایاران ادوار شهرداری در آن شرکت کنند و بر اساس آن امتیازاتی که در آیین‌نامه اجرایی پیش‌بینی شده، امتیازبندی و ناظران شورای شهر در محلات بر مبنای این امتیازات انتخاب شوند. آقای چمران حکم آقای شربیانی را به عنوان رئیس دفتر ناظرین شورای شهر صادر کرد و بین اعضا هم تقسیم کار شده که هر عضو در کدام مناطق مسئولیت دارد و همه چیز آماده شروع فعالیت بر اساس نظام‌نامه مصوب شورا است. 

ناصر امانی شورای شهر تهران

*درمصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم احیای شورایاری‌ها پیش بینی شده درصورت آغاز به کار تکلیف ستادهماهنگی محلات چه می‌شود؟ 

این فعالیت‌ها منافاتی با پیگیری‌های همه ما و هماهنگی‌های ما با مجلس و قوه قضاییه ندارد. هر زمان که در رأی دیوان عدالت اداری در مورد شورایاری‌ها تجدیدنظر شود یا در مجلس قانونی وضع شود باید خود را با آن شرایط وفق دهیم. فعلا قرار است که با همین نظام‌نامه مصوب شورا کار شورای معتمدین محلات را فعال کنیم. 

*جلسه گذشته درخصوص کارت منزلت تذکر داده شد. این مشکل درخصوص تمام کارت بلیت‌های اعتباری مترو وجود دارد.

آقای پیرهادی امروز نسبت به تذکرشان دوباره تذکر داد و ناراحتی ایشان هم بیشتر بود چون قبلا تذکر داده بود و خواسته بود کسانی که کارت منزلت دارند و از امتیازدرنظر گرفته شده مدیریت شهری برای افراد مشمول این طرح برخوردارند، مثل گذشته در همان 10 ایستگاه منتخب بتوانند کارت‌هایشان را شارژ کنند. از چند ماه قبل و یا می‌توان گفت از اوایل امسال، این امکان از این دست افراد گرفته شده و گفتند افراد به دفاتر خدمات الکترونیک بروند و کارت‌هایشان را شارژ کنند. شارژ کردن کارت ها در دفاتر خدمات الکترونیک یکسری مراحل اداری دارد و باید مراجعان یکسری فرم‌ها را پر کنند و هزینه‌هایی بپردازند که قبلا نبوده و پیش تر افراد خیلی راحت و رایگان به شکل دستی کارت خود را شارژ می‌کردند. وقتی از حوزه حمل و نقل شهرداری پیگیری می‌کنیم، می‌گویند مربوط به سیستم نرم‌افزاری و رایانه‌ای شهرداری تهران است و سازمان فاوا مسئول آن است. این تنها مشکل ما در مورد فاوا نیست. همین امروز آقای چمران معترض بود که چرا دسترسی اعضای شورای شهررا که عضو کمیته ماده ۱۰۰ بودند و یک سال از شورای شهر حکم داشتند، به خاطر دو سه روز که از مصوبه قبلی شورا گذشته بود، قطع کردند و این باعث شده یک هفته همه جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ شورا تعطیل شود؛ یعنی در واقع کار مردم معطل بماند. شهرداری مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن پرسنل شهرداری می‌توانستند از معاینه فنی رایگان خودروهایشان در مراکز معاینه فنی برخوردار شوند که این اجرایی شد اما وقتی مراجعه کردند. گفتند فاوا هنوز سیستم را برای ما فعال نکرده است. به هر حوزه‌ای مراجعه کنید یکی از مشکلات‌شان عقب ماندن سیستم نرم افزاری یا همان هوشمندسازی شهر نسبت به مأموریت‌های فعلی شهرداری است. قرار بود شاهد یک تحول و پیشرفت در این حوزه باشیم؛ ولی الان وظایف ذاتی و کنونی شهرداری هم با کندی و مشکل مواجه است. امیدواریم تذکری که داده شد موثر واقع شود و برای برطرف ساختن مشکلات فاوا و سیستم‌های شهرداری تهران فکری کنند. 

 *سرانجام تذکر تعدادی از اعضای شورا درخصوص واگذاری بخشی از مسئولیت‌های شرکت کنترل ترافیک به شرکت رایانه شهر چه شد؟ 

  تذکر اعضا بود و دو جلسه هم برگزار شد و به اتفاق آقایان کاشانی، قائمی و تشکری بازدیدی هم از ساختمان لاله هم کردیم و دیدیم ساختمان خالی شده و افراد جا به جا شدند. بعد از آن دیگر اتفاقی نیفتاد و بحث رها شد. چون متولی این حوزه کمیسیون حمل و نقل عمران شورای شهر است آخرین وضعیت را باید از آنها پرسید. 

*درخصوص تذکر دیگری که 9 عضو شورای شهر تهران درخصوص دخالت‌های آقای داماد زاکانی دادند، چه پاسخی داده شد؟

تاکنون از طرف شهرداری به هیچ کدام از تذکرات جمعی ما پاسخی داده نشده است.