به گزارش اکوایران، صبح روز گذشته (چهارشنبه، 29 مرداد)، مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - در جمع خبرنگاران گفت: مترو پرند در دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و تست گرم آن در چند روز آینده انجام می‌شود.

یک واسطه‌گر ملکی در پرند با اشاره به اینکه احتمال دارد قیمت ملک پس از افتتاح مترو در پرند افزایش یابد گفت: هم‌اکنون وضعیت معاملات مسکن در این شهر بسیار راکد است و نسبت به اواخر اردیبهشت شاهد افت 30 الی 35 درصدی قیمت بوده‌ایم و مدتی است که قیمت‌ها ثابت مانده است اما در مجموع نسبت به سال گذشته شاهد افزایش بوده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: قیمت مسکن شخصی ساز و مسکن مهر در پرند متفاوت است و قیمت‌ها از متری 14 میلیون تومان شروع می‌شود تا متری 45 میلیون تومان.

به گفته وی، در فاز 4، 5 و6 و بخشی از فاز 3، جزو مسکن مهر محسوب می‌شود و بخشی از آنها تحویل داده نشده است و در تحویل داده نشده‌ها واحدهایی با قیمت هر متر مربع 10 میلیون تومان هم یافت می‌شود و واحدهایی که امکانات دارد و تحویل داده شده است، میانگین برای هر مترمربع آن 14 الی 16 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: برای هر متر مربع از مسکن‌های شخصی‌سازهای پیش فروش و یا با امکانات نیز، قیمتی بین 26 میلیون  الی 45 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

در پرند واحدی با 76 مترمربع زیربنا و 7 سال ساخت، یک میلیارد و 495 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در فاز 5، آپارتمانی با 90 مترمربع زیربنا و نوساز، یک میلیارد و 640 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

واحدی دیگر با 100 مترمربع زیربنا و نوساز، 2 میلیارد و 400 میلیون تومان عرضه شده است.

جججج