به گزارش اکوایران، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آسمان پایتخت در 31 روز شهریور امسال، 23 روز در وضعیت «قابل‌قبول» قرار داشته است.

شهریور 1399، کیفیت هوای تهران به‌تدریج نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود روندی نزولی طی می‌کند و تعداد روزهای «قابل‌قبول» 28 روز و روزهای «ناسالم برای گروه‌های حساس» 3 روز اعلام شده است و البته کیفیت هوای تهران در شهریور سال بعد آن یعنی 1400 نیز، همچون شهریور سال 1399 است.

 شهریور 1401، میزان مطلوبیت هوا کاهشی بوده و روزهای «قابل‌قبول» به 25 روز و روزهای «ناسالم برای گروه‌های حساس» به 6 روز تغییر می‌کند.

 اما در میان این پنج سال، بدترین وضعیت به شهریورماه سال جاری می‌رسد و یک روز هوای ناسالم را هم تجربه می‌کند؛ بدین صورت که 23 روز هوای «قابل‌قبول»، 7 روز «ناسالم برای گروه‌های حساس» و 1 روز هوای «ناسالم» را به ثبت می‌رساند.

پارسال از امسال هم بدتر بود! / مقایسه هوای تیر تهران با پنج سال اخیر

 در مجموع، آن‌طور که داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روایت می‌کنند، روند کیفیت هوای شهریورماه تهران در پنج سال اخیر نزولی بوده است و نه‌تنها روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم افزایش‌یافته، بلکه هیچ‌یک از این سال‌ها هوای پاک را هم تجربه نکرده است.

photo_2023-10-01_09-44-04