به گزارش اکوایران، داوود بیگی نژاد -  نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران - در رابطه با وضعیت بازار مسکن در شش ماهه نخست سال به اکوایران می‌گوید: واقعیت این است، در این مدت بیشتر فعالیت درخصوص ساماندهی بازار بود و آماری ازتولید مسکن مشاهده نکردیم؛ از ابتدای سال تلاش هایی برای ساماندهی اصناف حوزه مسکن مانندمشاورین املاک مجوز دار و بی مجوز انجام شد. 

وی در رابطه با رکود بازار مسکن در ماه‌های اخیر گفت: چند ماهی است بازارهای مالی دیگر ثبات داشته ؛ زمانی که بازارخودرو، سکه و ارز متعادل هستند ناخودگاه بازار سرمایه‌ای مسکن نیز آرامش نسبی پیدا می‌کند. مسکن نیز بازار عرضه و تقاضا است و ایجاد ثبات و ساماندهی در بخش مسکن صرفا با تولید مسکن محقق می‌شود.

 بیگی نژاد در رابطه با وضعیت بازار اجاره در تابستان سال جاری گفت: سامانه املاک و مستغلات تمامی اتفاقات دراین حوزه را ثبت کرده و مرجع دقیقی برای دریافت آمار و مستندات بود و با بررسی آمار آن با آمارهای قبلی مقایسه افزایش یا کاهش قیمت اجاره امکان پذیر بود؛  اما امروز سامانه‌ای موازی با سامانه قبلی اجرا کردند و هنوز آمار صحیح و دقیقی وجود ندارد که چه میزان و با چه درصدی تغییر کرده است.

وی افزود: اما حقیقت امر تعداد قراردادهایی که منجر به تمدید شد و نقل مکانی صورت نگرفت بسیار زیاد بود و مالکین و مستاجرین توافق داشتند.