به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، با اعلام خبر بازگشت روابط ایران و آذربایجان به شرایط عادی گفت: در جلسه اخیری که کمیسیون اقتصادی تهران و باکو در شهر آستارا داشت، توافقات خوبی مصوب شد و پیرو دعوت معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان عازم باکو شده‌ایم.

وی به در ادامه به تسنیم گفت: در ابتدای این سفر بازدید از منطقه مرزی انجام خواهد گرفت تا عملیات اجرایی گذرگاه مرزی که از منطقه آغبند شروع می‌شود، پس از گذشت سال‌ها انتظار با حضور روسای کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور طی امروز آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکار پروژه تعیین شده و مسئولیت احداث پل با کشور آذربایجان و مسئولیت احداث جاده با ایران است. احداث پل و مسیر ریلی نیز مورد توافق قرار گرفته و با سرمایه‌گذاری آذربایجان توسط این کشور همسایه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بین ایران و آذربایجان درباره وضعیت ترانزیتی و مشکلات کامیون‌های متردد از مرزهای دو کشور به ویژه در ایام اوج جابه‌جایی کالاها، توافقاتی انجام شده که در این سفر نهایی می‌شوند.

بذرپاش همچنین از دیدار با رئیس‌جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: در این دیدار پیام رئیس جمهوری کشورمان را انتقال می‌دهم تا بهبود روابط دو کشور را به دنبال داشته باشد.

وی  با بیان اینکه توافقات سه‌جانبه در گذشته در خصوص فروش برق میان ایران و روسیه و آذربایجان امضا شده بود گفت: در این سفر آن توافق را نهایی خواهیم کرد تا فرآیند خرید و فروش برق بین 3  =کشور برقرار شود، تکمیل دو سدی که اشاره شد نیز به اجرای این روند کمک می‌کند.