به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، درباره دستاوردهای سفر خود به کشور آذربایجان با بیان اینکه «ایران‌راه» یکی از کلان‌پروژه‌های دولت مردمی است و در راستای تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال به جنوب و شرق به غرب کشور اجرا خواهد شد، گفت: یکی از گذرگاه‌های رسمی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و مورد تأکید رئیس جمهور کشورمان گذرگاه ارس است که در مجاورت رودخانه ارس قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، توافقی در خصوص آغاز عملیات اجرایی خط آهن در مجاورت پل آغبند انجام شد تا این خط آهن از منطقه آغبند (از طریق پل ریلی) وارد خاک ایران شود. احداث این پل ظرف یک سال به اتمام می‌رسد و به‌موازات آن عملیات اجرایی پایانه‌های گمرکی هر دو کشور از امروز آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینک طی جلسه کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان که امروز برگزار شد، موضوعاتی از جمله پل آستارا مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این پل یکی از پروژه‌های مهم است و امیدواریم طی 2 ماه آینده با حضور رؤسای جمهور دو کشور افتتاح شود چراکه تکمیل این پل ظرفیت‌های ترانزیتی بالایی را به‌دنبال دارد.

وی تاکید کرد: همچنین توافقاتی نیز توسط بخش نظامی دو کشور انجام شده بود که در این سفر مورد پیگیری قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقات مرتبط با وزارت نیرو برای احداث چند سد و پیگیری این توافقات گفت: سد خداآفرین یکی از سدهای مهم است که عملیات احداث آن به اتمام رسیده است و برخی اختلافات مالی قبلی نیز برطرف شد تا آبگیری این سد هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: همچنین در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان، آمادگی کامل این کشور برای همکاری با ایران در تکمیل کریدور شمال ـ جنوب اعلام شد.

وی با اشاره به برخی سوءتفاهم‌های رخ داده‌در گذشته گفت: خواستار بازگشایی هرچه سریع‌تر سفارت آذربایجان در ایران شدیم و رئیس جمهور این کشور نیز قول مساعد داد ظرف مدت کوتاهی این اقدامات انجام شود.