به گزارش اکوایران، داده‌های مرکز آمارایران، از افزایش 61درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و 9.1 درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در بهار ١٤٠٢ نسبت به بهار ١٤٠١ خبر می‌دهد.

در شهر تهران و در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٥٨٦ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٨,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 61درصد افزایش داشته است.  

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان 6.9 واحد بوده است.

 تعداد ١٣٨٩ پروانهٔ احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در بهار ١٤٠٢ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته 23.9درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 88.7درصد افزایش داشته است.

 مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در بهار ١٤٠٢ بالغ بر ١٦٧٢ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ٢٩,١ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 4.48 درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دورهٔ مورد بررسی ١٢٠٤ مترمربع بوده است.

آن‌طور که مرکز آمار ایران گزارش داده، همچنین در کل نقاط شهری کشور و در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٨٥٢٥ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٢,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 9.1 درصد افزایش داشته است.  

متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانهٔ احداث ساختمان ٣. ٣ واحد بوده است.

تعداد 29 هزار و 565 پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در بهار ١٤٠٢ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ٢٧,٥ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 0.4 درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در بهار ١٤٠٢ حدود 18 هزار و 335 مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ٢١,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 7.2 درصد افزایش داشته است.  متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٦٢٠ مترمربع بوده است.