به گزارش اکوایران،  بهرام عین اللهی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور - در حاشیه بازدید از بیمارستان کودکان مفید در تهران اعلام کرد: درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی «رایگان» می‌شود.

بنا به گفته وی، این طرح  در تمام بیمارستان‌های دولتی اجرایی می‌شود. وی در رابطه با اینکه آیا این طرح شامل سنین بالاتر نیز  می‌شود یا خیر، گفته: امیدواریم به زودی برای سایر سنین بالاتر نیز چنین خدماتی فراهم شود، اما فعلاً کودکان زیر ۷ سال مشمول این خدمات شده‌اند.

وزیر بهداشت افزود: این طرح چون در جهت سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور است، به اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت کمک خواهد کرد. وی ادامه داد: پیشگیری از بیماری کودکان و درمان آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از اهداف عمده طرح سلامت خانواده نیز  که در ۹۳ شهر در حال اجراست  پیشگیری از بیماری کودکان است. 

طرح سلامت خانواده با هدف تحت پوشش قرار دادن افراد مختلف جامعه در حال  حاضر در 93 شهر کشور در حال اجرا بوده و حدود 7 میلیون جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد. افراد مراجعه کننده به پزشک خانواده در مراکز  درمانی در صورت نیاز به خدمات تخصصی، توسط پزشک خانواده به بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند. 

هر چند به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا پایان امسال حدود ۳۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.