آیین افتتاح چهار ایستگاه متروی تهران، در خطوط ۶ و ۷  با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جهور، مهدی چمران رئیس شورای شهر، علیرضا زکانی شهردار تهران، سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

ابتدای این افتتاحیه علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به برنامه های شهرداری تهران تهران در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزو الویت‌های خود قرار دادیم در پایتخت ۳۴ درصد رفت‌وآمدهای شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند در مواجهه با چنین فضایی شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت، نخست با هوشمندسازی شهر و در دسترس قرارگرفتن خدمات برای شهروندان تلاش کردیم از حجم سفرهای درون شهری بکاهیم دوم تمرکز ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشتیم.

زاکانی  افزود: در حوزه توسعه مترو مدیریت شهری تهران توانست در مدت  ۲۵ ماه، ۲۴ کیلومتر بر طول مترو تهران اضافه کنیم، که با افتتاح مترو پرند این رقم به ۴۱ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این با همراهی دولت خدمت‌گذار مشکل تامین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های برجای مانده از مدیریت شهری قبلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: مطابق برنامه ششم توسعه دولت ملزم به تامین ۱۰۳۰ واگن مترو برای شهر تهران بود، اما دولت وقت همکاری لازم برای اجرایی شدن این الزام قانونی را نداشت تا این که امسال با دستور رئیس جمهور مقدمات تامین ۷۹۱ واگن از خارج از کشور فراهم شد به جز این مورد بناست ۱۱۳ واگن نیز از محل پروژه تولید واگن ملی تامین کنیم که تا الان ۲۱ مورد آن در مسیر ساخت قرار دارد.

زاکانی با تقدیر از همراهی دولت سیزدهم با شهرداری تهران گفت: برقی سازی حمل‌ونقل شهری یکی دیگر از اقداماتی است که با همراهی وزارت صمت دارد به سرانجام می‌رسد بر همین مبنا تا پایان سال آینده ۵ هزار پرت شارژ  خودرو برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه شهری تهران نصب می‌شود. 

سید ابراهیم رئیسی  در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه جدید و نیز آغاز عملیات حفاری تونل خط ۱۰ متروی تهران، با بیان اینکه امروز محور تلاش‌های مسئولان شهرداری تهران رفع دو مشکل جدی ترافیک و آلایندگی در حوزه حمل و نقل است گفت : مدیریت شهری گام‌های بلند  برای توسعه خطوط مترو برداشته است و در کنار بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، تامین واگن‌های مورد نیاز نیز از دیگر اقداماتی است که موجب ارتقای بهره‌وری مترو و در نتیجه کاهش زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

رئیس جمهور از اقدامات شهرداری تهران در زمینه تامین اتوبوس نیز قدردانی و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام در زمینه تسهیل تردد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش آلایندگی، برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورها در تهران است که امسال آغاز شده و در سال آینده کار به شکل جدی‌تر پیش خواهد رفت.

 رئیسی همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر تهران و همه کارگران، مهندسان و دست‌اندرکاران شهرداری و شورای شهر تهران که به تسریع اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل در تهران کمک می‌کنند، قدردانی و خاطرنشان کرد: مترو یکی از بهترین وسیله‌ها برای کاهش زمان و هزینه‌های سفر و نیز کمک به مدیریت آلایندگی شهری است و در ضمن آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل امن و کم‌خطر به کاهش حوادث رانندگی و حمل و نقل نیز کمک می‌کند.

رئیس جمهور همت و تلاش شهرداری تهران در بهبود کیفیت زندگی، رفع مشکلات و افزایش رفاه مردم تهران را پراهمیت ارزیابی و تأکید کرد: دولت به عنوان یک حمایتگر خود را حامی شهرداری و مردم می‌داند و تمامی دستگاه‌های دولتی چه در تهران به عنوان پایتخت، چه در کلانشهرها و چه در شهرهای کوچک به شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم کمک می‌کند.

 رئیسی ایجاد قرارگاه ساخت مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده، توسعه فضای سبز شهری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات مهم و قابل تقدیر شهرداری تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود شاخص‌های زندگی در شهر تهران و رفاه مردم است که باید مورد حمایت دولت، قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌های ذیربط باشد تا بر زیبایی، سلامت و کیفیت معابر شهری افزوده شود.

رئیس جمهور همکاری استانداری و شهرداری تهران را ستود و با تأکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و دوگانگی بین دستگاه‌ها، تصریح کرد: هرکسی که در کشور مسئولیتی دارد باید تلاش کند تا در راستای حل مشکلات مردم و توسعه خدمات گام‌های مؤثری بردارد، چون مردم تحمل دیدن اختلافات و دوگانگی‌ها را ندارند.