به گزارش اکوایران، محله چیتگر، با دو بخش شمالی و جنوبی در شمال غرب تهران و منطقه 22 جاگرفته است.

چیتگر شمالی از سمت شمال با اتوبان شهید همت و از سمت جنوب با بزرگراه شهید لشکری از سمت شرق با شهرک راه آهن و از سمت غرب آن با شهرک کارمندان شهرداری همسایگی دارد.

محله چیتگر جنوبی نیز از شمال به بزرگراه لشکری، از شرق به شهرک دانشگاه تهران، از جنوب به بزرگراه فتح و از غرب به بلوار کرمان خودرو متصل می‌شود.

یک واسطه‌گر ملکی در این محله به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون در بازار مسکن چیتگر عرضه زیاد و تقاضا کم است؛ به دلیل افزایش شدید قیمت‌ مسکن توان خرید مردم کاهش یافت، برای مثال واحدی که ارزش آن 3 میلیارد تومان بود بعد از یک سال با قیمت 8 میلیارد تومان به فروش رسید.

به گفته وی، سال گذشته میانگین قیمت هر مترمربع مسکن بین 25 الی 30 میلیون تومان بود و از فروردین 1402 نیز روند صعودی شد و مالکان قیمت هر مترمربع مسکن خود در چیتگر را بنا به موقعیت جغرافیایی و بلوک و طبقه‌ای که انتخاب می‌شود بین 55 تا 75 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند.

این مشاور ملکی با اشاره به کاهش قیمت مسکن نسبت به تابستان سال جاری می‌گوید، یک واحد نوساز با 112 مترمربع زیربنا، دیزاین شده و آماده سکونت در محله چیتگر، 6 میلیارد تومان به فروش می‌رسد و برای هر مترمربع این ملک 55 میلیون تومان تعیین شده؛ این در حالی است که این واحد در تابستان با قیمت 7 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود.

جدول چیت