به گزارش اکوایران، رصد شورای شهر تهران از وضعیت پروژه‌های عمرانی در 7ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که عملیات عمرانی 87 پروژه محلی هنوز آغاز نشده است . مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 519 میلیارد تومان است . 

مناطق 11 ،13 و 18 در لیست مناطقی که پروژه قرمز عمرانی دارند نیستند  و منطقه 20  با 10 پروژه ،منطقه 12 با 9 پروژه و منطقه 10 با 8 پروژه قرمز ، مناطقی هستند که بیشترین عقب ماندگی را در آغاز پروژه های عمرانی محله ای دارند. احداث مجموعه ورزشی، زورخانه ،محوطه سازی مترو، سرپناه ایستگاه اتوبوس و بوستان‌های محلی و احداث شبکه جمع آوری آب‌های سطحی بیشترین پروژه‌هایی است که در سطح این مناطق دچار عقب‌ماندگی است .

photo_۲۰۲۳-۱۱-۱۲_۱۸-۳۸-۰۸

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران دراین رابطه باپیشرفت  فیزیکی پروژه های مناطق 22گانه به اکو ایران می‌گوید :‌ این پروژه ها نسبت به سال گذشته یک جهش قابل توجه داشته ، در ابتدای امسال تا 15 آبان ماه به صورت متوسط در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای در مناطق 22گانه شاهد 50درصد پیشرفت فیزیکی هستیم. همچنین پروژه های توسعه محلی پیشرفت قابل توجهی دارند که بخشی از آن به دلیل پیگیری کمیته بودجه شورای شهر است که از مناطق داشته ، 66درصد از پروژه های توسعه محلی یعنی تعداد 719 پروژه به صورت کامل انجام شدند و خاتمه پیدا کردند. 25درصد پروژه های توسعه محلی در حال انجام است و 9% از پروژه های توسعه محلی هنوز آغاز نشدند و وضعیت قرمز دارند. گزارشی ازاین پروژ ها  هنوز آغاز نشدندبه زودی در صحن شورای شهر ارائه می شود ؛ سامانه کنترل و پیشرفت فیزیکی شهرداری تهران نشان می دهد که 99 پروژه در مناطق هنوز شروع نشدند و یا اگر آغاز شدند سند هزینه شان ثبت نشده و پیشرفت فیزیکیشان صفر است که بعضا پروژه های مهمی هستند. پروژه های قرمز پروژه هایی هستند که صفرند و هنوز در مناطق 22گانه آغاز نشدند و لازم است که شهرداری نسبت به این 99 پروژه یک اهتمام جدی داشته باشد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران روز گذشته در صحن شورای شهر تهران به یکی از این پروژه ها اشاره می کند و در تذکری به شهرداری می گوید : احداث خیابان ۲۴ متری هرندی در منطقه ۱۲ یکی از پروژه های مهم این منطقه با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب بوده و با توجه به مشکلات جدی کالبدی این منطقه، متأسفانه پس از هشت ماه پیشرفت فیزیکی این طرح بر اساس خروجی سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران صفر است.

مظفر ادامه می دهد : این پروژه در سال قبل نیز با همین رقم مصوب شده بود اما اقدامی برای آن صورت نگرفت.باتوجه به سیر کارشناسی مراحل تعریف یک پروژه توسط شهرداری تهران و تصویب نهایی آن در شورای اسلامی شهر تهران، علت عدم اجرای این پروژه چیست؟

photo_۲۰۲۳-۱۱-۱۲_۱۸-۳۸-۰۹

 او هفته گذشته نیز  در تذکری گفته بود :  مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر در منطقه۹ شهرداری تهران، علی رغم عدم تکمیل، در دوره قبلی مدیریت شهری به صورت شتابزده و ناقص در کمال تعجب شهروندان آن محله، مورد افتتاح قرار گیرد. در این دوره جدید مدیریت شهری نیز طی دو سال گذشته هر سال در بودجه سالیانه، مبالغی برای تکمیل تأسیسات و سالن های این مجموعه مصوب گردیده اما ظاهراً هنوز این مجموعه برای استفاده شهروندان امکان بهره برداری ندارد و با توجه به گذشت بیش از ۳ سال از افتتاح آن، دارای نواقصی به ویژه در زمینه تأسیسات است. مشکل مهمی که باید برای بهره برداری از این مجموعه به آن توجه داشت؛ حل معضل فقدان پارکینگ در طراحی و اجرای این مجموعه عظیم است که قطعاً با آغاز بهره برداری آن، تبدیل به یک نقطه جاذب سفر خواهد شد. مقرر گردیده بود در سرفصل پروژه های مصوب آن منطقه طی دو سال گذشته، پارکینگ طبقاتی در زمین مقابل آن طراحی و اجرا شود که علی رغم اهمیت این مسئله، تاکنون اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است.