احمد صادقی درگفت و گو با اکوایران با اشاره به این که براساس مصوباتی که در راستای ایجاد سامانه شفافیت وجود دارد بار گذاری اطلاعاتی نظیر اطلاعات سفر های خارجی از جمله هزینه کرد، ضرورت ، مدت زمان سفر و دستاورد های آن یکی از ضروریات است گفت :‌در سفر های اخیری هم که نمایندگان شورای شهر در آن حضور داشتند از جمله سفر به چین و ترکیه دستاورد های سفر در صحن شورا قرایت شد اما اطلاعات این سفر ها در سامانه بار گذاری نشده یا با تاخیر بار گذاری می شود که این ایراد اصلی ما در بحث شفافیت است.

احمد صادقی شورای شهر تهران

او ادامه داد :‌به هر روی وقتی شفافیت و هوشمند سازی به عنوان یک محور اصلی در برنامه های مدیریت شهری مطرح می شود اولین جایی که باید آن را اجرا و عملیاتی کند بدنه شهرداری است و به طور قطع این امر به تمامی امور نیز تسری می باید.

 رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران درخصوص تاخیر در بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت هم توضیح داد :‌ ما در کمیته شفافیت در دوره ششم تلاش زیادی کرده ایم که این اتفاقات نهادینه شود و در بازه ها ی زمانی مشخص گزارش به روز رسانی و نیز ایجاد سامانه هایی در راستای هوشمند سازی و نیز شفافیت اطلاعات را به سمع و نظر شهروندان رسانده و  می رسانیم. اما شاید هنوز آن عزم راسخی که باید از سوی شورای شهر و شهرداری در این زمینه وجود داشته باشد به وجود نیامده ، اینکه در برخی مواقع نیز سلیقه ای در بارگذاری اطلاعات اقدام می شود نیز ناشی از همین امر است  که اطلاعات را با تاخیر بار گذاری می کنند. به هر حال وقتی زیر ساخت های این امر (بارگذاری اطلاعات) به وجود آمده دلیلی ندارد اطلاعات با تاخیر در دسترس همگان قرار گیرد.

صادقی درخصوص این که چرا آرای اعضای شورا به طرح ها و لوایح در سامانه مصوبات شورای شهر قرار نمی گیرد هم توضیح داد :‌در خصوص این سوال که رای اعضای شورا به مصوبات و لوایح در سامانه مصوبات ثبت و منتشر نمی شود سوالی است که باید هیات رییسه شورا به آن پاسخ دهد. اما بنده از منظر نماینده مردم عرض می کنم که انتشار اطلاعات و در دسترس قرار گرفتن آن برای همگان بسیار مفید به فایده خواهد بود و تاثیر شگرفی در شفافیت در مدیریت شهری خواهد داشت چرا که این امر به دیگر امور تسری می یابد.البته در حال حاضر رای الکترونیکی در خود صحن و بر روی نمایشگر نشان داده می شود اما انتشار آن در سامانه مصوبات به گونه ای که اطلاعات ثبت شده باشد و برای دوره های بعدی قابل استناد و دسترسی باشد اتفاق خوبی خواهد بود .

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:  باید صحبت های هیات رییسه شورا را هم در این خصوص جویا شد که چه مشکلی در این زمینه وجود دارد اما ثبت آرا اقدام خوبی است که می تواند در ایجاد شفافیت کمک شایانی کند. ما وقتی هر اقدامی را به صورت یک مصوبه و الزام ابلاغ می کنیم باید خود پیشرو در آن زمینه باشیم.