به گزارش اکوایران ، جلسه امروز شورای شهر تهران با تذکر ‌میثم مظفر آغاز شد . این عضو شورای شهر تهران چند هفته ای است که نسبت به پروژه های متوقف مانده در مناطق تهران تذکر می دهد . او این هفته نیز  با اشاره به تعریف پروژه عظیم پارکینگ زیرسطحی در جوار بوستان، یادآور شد: گودبرداری در این پروژه صورت گرفت اما با توجه به واگذاری پروژه از سازمان عمران به سازمان حمل و نقل و ترافیک، گود رها شده و وضعیت نامناسبی دارد به طوری که هم اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

مظفر با بیان اینکه فضای ورزشی نیز قرار بود در جوار بوستان روی پارکینگ با اعتبار دو میلیارد تومان احداث شود، تصریح کرد: با توجه به عدم اجرای پارکینگ، این پروژه نیز اجرا نشده و در وضعیت قرمز است.

وی افزود: احداث زورخانه محله نازی آباد منطقه ۱۶ نیز افتتاح نشده و در وضعیت قرمز است. انتظار داریم شهرداری منطقه ۱۶ و سازمان حمل و نقل و ترافیک نسبت به حل مشکلات این پروژه ها اقدام کنند.

در این جلسه مهدی پیرهادی هم  با اشاره به پیش بینی بارش برف در سطح شهر در ایام پیش رو، گفت: توزیع شن و نمک خسارات جبران ناپذیری به آسفالت معابر و گونه های گیاه وارد می کند؛ لذا باید از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شود تا به این فضا خسارت وارد کند.

وی افزود: موادی در دنیا وجود دارد که قاعدتاً هم نسبت به یخ زدایی وضعیت مناسبی دارد و هم با محیط زیست سازگار است. از شهرداری تهران درخواست داریم که به این موضوع توجه داشته باشد. استفاده از نمک، به شدت به آسفالت آسیب می زند و امروز که معابر ما آسفالت شده، اگر نمک ها به صورت غیرفنی در معابر توزیع شود، آسفالت دچار مشکل خواهد شد و عمر آن کاسته خواهد شد.

پیرهادی با بیان اینکه شورا در گذشته مصوبه ای در این خصوص داشته است، خاطرنشان کرد: شورا، شهرداری را نسبت به استفاده از نمک برای یخ زدایی منع کرده بود و درخواست داریم نسبت به موضوع توجه کافی صورت بگیرد.

او همچنین درخواست کرد نسبت به لایروبی انهار برای جلوگیری از آب گرفتگی در روزهای بارانی اقدام شود و معاونت مربوطه نسبت به شناسایی این نقاط اقدام کند و توجه ویژه داشته باشد.

سید محمد آقامیری هم در تذکری  با بیان اینکه پل های ورودی و خروجی خیابان خاوران به شکل ناقص اجرا شده است، گفت: این پل ها سالیان سال است که باقی مانده و منطقه ۱۵ برای اجرای کامل پل جنوبی دو ملک را تملک کرده است. یکی از املاک ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد و شاید در توان فعلی شهرداری نباشد.

وی افزود: در بودجه سال آینده باید موضوع لحاظ شود که پل جنوبی به اتمام برسد و پل شمالی را نیز شهرداری منطقه ۱۴ اجرایی کند.

آقامیری تاکید کرد این دو پل در هر نقطه تهران بود به سرانجام رسیده بود اما چون در این منطقه است و مسئولی از کنار آن عبور نمی کند همچنان بلاتکلیف است .

سوده نجفی هم در جلسه امروز شورای شهر تهران  با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته موضوعی را مطرح کرد مبنی بر اینکه قول نمی دهد در فصل زمستان مازوت سازی انجام نشود، گفت: این موضوع به نوعی شفاف سازی است اما سوال من این است که وظیفه رییس سازمان محیط زیست چیست؟ اجرای قانون هوای پاک چه می شود؟ این اظهارات شانه خالی کردن از اجرای قانون و عدم انجام مسئولیت های اصلی سازمان است.

وی افزود: وقتی کسی که مسئولیت اصلی در زمینه آلودگی هوا دارد، چنین اظهاراتی را مطرح می کند، چه انتظاری از دیگر مسئولان باقی می ماند؟ شهروندان بدانند که یکی از دلایل آلودگی هوای شهر تهران در ۶ ماه دوم سال مازوت سوزی و موارد اینگونه است اما متاسفانه به دلیل عملکرد بد شهرداری تهران به ویژه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در تبیین این موضوع اولین نهادی که در این روزهای آلودگی هوا مورد انتقاد است مدیریت شهری است و شهروندان خواستار حل این موضوع از سوی مدیریت شهری هستند.

نجفی در ادامه از شهرداری تهران برای بازگشت اضافه برداشت حقوق کارکنان به حساب آنها، تقدیر کرد و خواستار ترمیم حقوق کارکنان شهرداری و پیگیری جدی این موضوع شد.

رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: امیدواریم بتوانند قول عدم مازوت سوزی را بدهند و این مازوت در تهران سوزانده نشود؛ گازوئیل استاندارد دنیا ۵۰ ppm است اما گازوئیلی که کامیون ها از آن استفاده می کنند، خود مشکل ساز است و میزان آلایندگی آن به پنج هزار PPM رسیده و مشخص است که این موضوع آلودگی هوا را تشدید می کند. اگر گازوئیل ۵۰۰ ppm به شرکت واحد تحویل می دهند که هیچ اما اگر تحویل نمی دهند، چرا استاندارد آن را به شرکت واحد نمی دهند؟

مهدی چمران با بیان اینکه مازوت سوزی در نیروگاه ها تکذیب شده است، گفت: قرار بود موتورخانه ها بازسازی شوند و از استانداردها برخوردار باشند، اما این اقدام صورت نمی گیرد و یا برای بنزین اقدامات کافی صورت نگرفته است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز گفت: مازوت سوزی در نیروگاه های اطراف تهران نیز انجام می شود  و یکی از مسئولان تراز اول  شخصا به من گفت که این اتفاق می افند . که چمران خطاب به وی گفت امیدوارم درست نگفته باشند اما در اعلام های رسمی اعلام شده که مازوت سوزی نمی کنیم و سیستم سوخت مازوت را پلمب شده است .