به گزارش اکوایران؛ استانداری تهران باتوجه به افزایش آلودگی هوا برای فردا یکشنبه 12 آذر 1402 اعلام کرد که فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری و مجازی است.

آنطور که معاون استاندار تهران اظهار کرده، همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است و پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری خواهند کرد.

با این حال از آنجایی که در عصر امروز آلودگی تشدید شد کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیم جدیدی گرفت. 

آنطور که مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده، ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته که فردا یکشنبه تا آخر هفته طرح زوج و فرد در معابر پایتخت اجرا خواهد شد.

طبق اظهارات رئیس پلیس راهور تهران، از فردا تا روز چهارشنبه تردد خودروها بر اساس پلاک زوج و فرد در محدوده طرح آلودگی هوا نیز اجرا خواهد شد و در این چهار روز و تا آخر هفته در محدوده طرح زوج و فرد تردد خودروها فقط بر اساس رقم آخر پلاک آنها خواهد بود.

 موسوی پور تاکید کرده که بر اساس مصوبات کمیته آلودگی هوای شهر تهران، فردا یکشنبه تنها خودروهایی می‌توانند در این محدوده تردد کننند که پلاک آنها فرد و روز دوشنبه خودروهای با پلاک زوج حق تردد خواهند داشت و همینطور تا پایان روز چهارشنبه این طرح اجرا می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل نیست و فقط در محدوده طرح زوج و فرد سابق و یا همان طرح آلودگی هوای کنونی اجرا خواهد شد و تا پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

براساس اظهارات موسوی پور، راکبین و دارندگان موتورسیکلت‌ها هم در نظر داشته باشند که اگر وسیله آنان دودزا باشد با آنها نیز طبق قانون برخورد و از تردد آنها جلوگیری خواهد شد، تاکنون نیز معاینه فنی ۶ هزار خودرو که برگه معاینه فنی داشته ولی دودزا بوده و هوا را آلوده کرده‌اند ابطال و مجدد جهت اخذ معاینه فنی به مراکز مربوطه اعزام شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرده که از فردا نیز اگر خودرویی دارای برگه معاینه فنی باشد ولی با رویت همکارانم ملاحظه شود که دودزا بوده و یا هوا را آلوده می‌کند با این خودروها نیز برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

مدارس و دانشگاه‌های استان اصفهان غیرحضوری شد

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان‌ اعلام کرده که مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و ۹ شهر استان به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه غیر حضوری برگزار خواهد شد. بر اساس این مصوبات تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در نواحی ۶ گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد. مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مناطق یاد شده تعطیل است. 

مدارس ابتدایی البرز به جز طالقان غیرحضوری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفته که فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه، به دلیل غلظت آلاینده‌های جوی، مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و کلاس‌های آموزشی مقطع ابتدایی در تمام شهرستان‌های این استان به جز طالقان غیرحضوری شد.