به گزارش اکوایران، چمران با تاکید بر اینکه نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده‌اند، گفت: شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد؛ در هر شرایط بنزین و گازوئیل آلودگی ایجاد می‌کنند و تا وقتی این تعداد خودرو در شهر باشد و مردم با وسایل شخصی خود تردد کنند، همین وضع ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد، شاید تاثیر موقتی داشته باشد اما در طولانی مدت اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با توصیه وزارت صمت مقرر شد هر دو هزار اتوبوس وارداتی با وجود هزینه دو برابری نسبت به اتوبوس‌های گازسوز، برقی باشند، خاطرنشان کرد: با این اقدامات می‌توانند امیدوار بود از آلودگی کاسته شود؛ البته اگر مردم نیز همراهی کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

چمران اضافه کرد: قرار بود در موتورخانه‌ها اقداماتی انجام شود که صورت نگرفت؛ شورا باید بودجه تصویب می‌کرد که یک سوم بودجه را به حمل و نقل اختصاص داد و این اقدامی بی‌نظیر در تاریخ بلدیه بود. دست شهرداری نیز باز است که در توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای برای مناسب‌سازی شهر برای معلولان صورت گرفته اما هنوز جای کار هست، یادآور شد: در برخی موارد می‌بینیم که رمپ وجود ندارد و بالابرها نیز در ساختمان‌ها حذف می‌شوند و این ظلمی در حق معلولان است.