به گزارش اکوایران؛ شاخص آلودگی هوا در برخی استان‌های کشور قرمز شده و این در حالیست که سایت کنترل کیفیت هوای تهران از دسترس خارج شده است.

همه مقاطع تحصیلی استان تهران فردا تعطیل است

 میر محمد غراوی، معاون استاندار تهران اعلام کرده که همه مقاطع تحصیلی استان تهران به غیر از فیروزکوه فردا دوشنبه در دو نوبت صبح و عصر غیر حضوری شد.

مدارس تبریز و اسکو در روز دوشنبه غیرحضوری شد

پیرو مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای آذربایجان شرقی، با توجه به آلودگی هوا، مدارس شهرستان تبریز شامل نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج و سردرود در روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه در تمامی مقاطع تحصیلی در هر دو شیفت صبح و بعد از ظهر غیرحضوری خواهد بود.

همچنین مدارس شهرستان اسکو شامل شهر اسکو، ایلخچی و شهر جدید سهند در روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه در تمامی مقاطع تحصیلی در هر دو شیفت صبح و بعد از ظهر غیرحضوری خواهد بود.

مدارس ابتدایی شهر اراک فردا دوشنبه غیرحضوری است

علی اکبر اسدی، رییس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفته، پیش دبستانی و مهدهای کودک شهر اراک بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان فردا دوشنبه تعطیل است.

براساس اظهارات اسدی، دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی شهر اراک که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی و پرونده پزشکی هستند می‌توانند ضمن ارائه مدارک و هماهنگی قبلی با مدیران مدارس در کلاس درس حاضر نشوند.

به گفته رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی همچنین تمام مادران باردار شاغل به صورت دورکاری است و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

به گفته اسدی، هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع است.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرده که تمام مراکز درمانی و مراکز جامع خدمات سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل هستند و برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

مدارس اصفهان و ۹ شهر استان فردا تعطیل شد

 منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم شاخص‌های آلاینده گفته، مطابق با مصوبه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر در روز دوشنبه ۱۳ آذرماه همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

براساس اظهارات شیشه فروش، مهدهای کودک و پیش دبستانی در مناطق یاد شده نیز تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرده که مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی و خودایمنی، ریوی و زمینه‌ای، می‌توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

به گفته شیشه‌فروش، هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی و … همچنان ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرده که اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد خواهد شد.

براساس اظهارات شیشه فروش، شهروندان همچنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و از حضور کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در فضاهای عمومی پیشگیری کنند.

مدارس ابتدایی و متوسطه اول البرز فردا غیرحضوری شد

احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و مقاطع دبستان و متوسطه اول استان به غیر از طالقان خبر داده و گفته، این تصمیم با توجه به استقرار جو پایدار، روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا اتخاذ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از شهروندان خواسته که از حضور در فضای باز خودداری کرده و جهت تردد در سطح استان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

به گفته افضلی، مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی کارکنان با اولویت افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، خانم‌های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، موافقت کنند.