به گزارش اکوایران،تهران همیشه پرترافیک است اما شهروندان جنوب شرق تهران مدتی است در روزهای پایانی هفته ترافیک سنگینی را تحمل می کنند . یک عضو شورای شهر تهران وضعیت  ترافیکی جمعه گذشته در این منطقه را جمعه سیاه ترافیکی توصیف کرد و امروز نیز ناصرامانی عضو دیگر شورای شهر تهران به شهردار کنایه زده که این گونه می خواستید کمر ترافیک را بشکنید ؟

امانی صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: ‌قبل از افتتاح سرای ایرانی در سه راه افسریه به شهرداری تهران تذکر دادم که پیوست ترافیکی این پروژه را تهیه و قبل از افتتاح اجرا کند که متاسفانه مانند اکثر تذکرات شنیده نشد و باعث ترافیک سنگین و نارضایتی شهروندان شد این گونه می خواستید کمر ترافیک را بشکنید ؟

21

او 9 آبان ماه در صحن شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفته بود: سوله‌هایی که به عنوان انبار چای و سایر اصناف از آن استفاده می‌شود و حدود ۱۰ هزار هکتار است، اخیرا در مرکز این منطقه به مرکز خرید سرای ایرانی واگذار شده است. در صدا و‌ سیما هم تبلیغ می‌شود که سرای ایرانی بعد از اصفهان و قم در تهران هم افتتاح می‌شود. این سوله‌ها به سرعت در حال نوسازی هستند، آن هم در شرایطی که این محل از سمت شمال منطقه ۱۵ به خیابان اسلام‌آباد، از جنوب به خیابان مظاهری و از سمت غرب به قصر فیروزه و از شرق به مسعودیه می‌رسد. یعنی چند محله در منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خیابان اسلام‌آباد در حال حاضر در بن ‌بست است و با تبلیغاتی که این مراکز انجام می‌دهد، مراجعان زیادی از تهران و سراسر کشور مراجعه می‌کنند و همه منتظرند افتتاح شوند. اما این موضوع ترافیک معابر را تشدید می‌کند .

محمد شیری شهردار منطقه هم بعد از این تذکر وعده داد که  پیوست ترافیکی و اجتماعی به منظور تسهیل تردد و ترافیک در حال تهیه است و در خصوص ایجاد بن‌بست ترافیکی که در همه مراکز خرید صورت می‌گیرد و یکی از نگرانی‌های مردم است، پیگیری مستمر داریم.

هفته گذشته نیز احمد صادقی عضو شورای شهر تهران هم دوباره به ترافیک سنگین منطقه اشاره و در تذکری درصحن شورای شهر تهران گفت :‌راه اندازی مجموعه ای به نام سرای ایرانی در منطقه 15 شهرداری تهران باعث شد که جمعه 10 آذر به جمعه سیاه ترافیکی در جنوب شرق تهران تبدیل شود. سه راه افسریه، بزرگراه های آزادگان، امام علی (ع) و امام رضا(ع) دارای گره‌های ترافیکی است که باید برای حل آن به دنبال چاره ای باشیم ولی متأسفانه راه اندازی مجموعه ای با این وسعت در یک منطقه شلوغ ترافیکی بدون توجه به پیوست های ترافیکی، ترافیک در این منطقه را چند برابر کرده است.

او ادامه داد: بر اساس گزارش شهروندان، جمعه 10 آذرماه ترافیک در این منطقه به حدی بالا رفته بود که مسیر 5 دقیقه ای در 40 دقیقه طی شده است و علت این ترافیک شدید و چندین کیلومتری در محدوده سه راه افسریه، راه اندازی مجموعه سرای ایرانی بوده است.بهره برداری از این مجموعه با حمایت شهردار منطقه 15 اتفاق افتاده و این در حالی است که هیچ گونه پیوست و مطالعه ترافیکی برای آن لحاظ نشده است.

صادقی ادامه داد:اصولا ابرفروشگاه های ارائه لوازم خانگی عمدتا خارج شهر قرار دارند ولی اکنون یک ابر فروشگاه که شاید از فروشگاه های خارج شهر هم بزرگتر است در یکی از پر تراکم ترین محلات و مناطق تهران ایجاد می شود.