به گزارش اکوایران، شهرک غرب در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی و منطقه 2 واقع شده است. این محله از شمال به محله‌ سعادت آباد، از غرب به بزرگراه یادگار امام، از شرق به بزرگراه چمران و از جنوب به بزرگراه شهید همت متصل می‌شود.

یک واسطه‌گر ملکی در این محله در گفتگو با اکوایران در رابطه با وضعیت معاملات واحدهای ویلایی می‌گوید: بازار ملکی شهرک غرب هم‌اکنون نه راکد است و نه می‌توان گفت پرفروش است؛ بازار اصطلاحا خلوت است اما مشتری هم وجود دارد.

به گفته وی، قیمت مسکن در این محله نسبت به گذشته افزایش یافته اما چند ماهی است که اصلاح قیمت صورت می‌گیرد و با حدود 20 درصد ریزش همراه بوده است.

او ادامه می‌دهد: البته بازار خرید و فروش واحدهایی که معروف به چهارطبقه‌های شهرک غرب است داغ است؛ قیمت این واحدها مناسب‌تر است و با 20 الی 25 میلیارد تومان می‌توان ساکن این محله شد.

به صورت دوره‌ای در این شهرک رواج بود که ساختمان‌های ویلایی قدیمی تخریب و سپس نوسازی می‌شدند اما به گفته این مشاور املاک، هم‌اکنون به دلیل اینکه اغلب مالکان در این محله بازنشسته هستند، بودجه‌ لازم را ندارند. او ادامه می‌دهد: متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این شهرک، از 120 تا 160 میلیون تومان متغیر است.

در شهرک غرب، واحدی ویلایی با 140 مترمربع زیربنا و 27 سال عمربنا، 27 میلیارد تومان و واحدی دیگر با 290 مترمربع مساحت و 29 سال عمربنا، 80 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمانی دیگر با 700 مترمربع زیربنا و 19 سال عمربنا، 185 میلیارد تومان و واحدی دیگر با 500 مترمربع زیربنا و 25 سال عمربنا، 160 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

photo_2023-12-10_15-55-05