به گزارش اکوایران، بررسی فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش خانه نشان می‌دهد که با 300 میلیون تومان هم می‌شود یک آپارتمان در پایتخت را رهن کرد؛ اما واحدهایی با مساحتی تا 80 مترمربع را در محله‌های مرکزی، جنوبی، شرقی و جنوب غربی تهران به صورت رهن کامل اجاره نمود.

مشاهدات ما نشان می‌دهد که قدمت اکثر این واحدها، بالاتر از 10 سال است و یا از بافت قدیمی برخوردار هستند که برخی از آن‌ها نوسازی شده است.

بعضی از واحدهایی که با بودجه 300 میلیون تومانی قابل رهن کردن هستند، ممکن است فاقد برخی امکانات باشند. این واحدها ممکن است دارای دسترسی نامناسب، فاقد پارکینگ و یا آسانسور باشند. به سختی می‌توان با این مبلغ واحدی یافت که همه این امکانات را به صورت همزمان داشته باشد.

اگر به دنبال رهن کامل یک خانه با بودجه 300 میلیون تومان هستید و برای شما اهمیت بیشتری دارد که خانه نوساز باشد، پیشنهاد می‌شود به خانه‌هایی با متراژ معمولاً بین 45 تا 80 مترمربع مراجعه کنید. اگر موقعیت منطقه برای شما اولویت ندارد، با این مبلغ، می‌توانید به سراغ خانه‌های نوساز و بزرگ‌متراژ در مناطق مرکزی و جنوب تهران یا در مناطقی که بافتی نسبتاً قدیمی دارند، بروید.

با 300 میلیون تومان می‌توان واحدی با 40 متربع زیربنا و 10 سال عمربنا در بزرگراه محلاتی و یا در محله پیروزی، آپارتمانی با 40 مترمربع زیربنا و 20 سال عمربنا به صورت رهن کامل، اجاره کرد.

photo_2023-12-11_15-20-28