محمد آقامیری با تأکید بر اینکه توجه به صرفه و صلاح اقتصادی و مهندسی ارزش در مقاوم سازی پل ها به موازات بهره گیری از آیین نامه های به روز این حوزه ضروری است؛ گفت: رعایت این موارد علاوه بر اینکه چند دهه به عمر پل ها اضافه می کند از بروز حوادث و افزایش هزینه ها برای مقاوم سازی در سال های آینده نیز جلوگیری خواهد کرد.

او یادآور شد: تعداد ۷۵۳ پل و تقاطع غیر همسطح در سطح شهر تهران قرار دارند که از این تعداد ۶۶ پل طبق مطالعات و بررسی های میدانی انجام شده نیازمند مقاوم سازی و بهسازی عرشه و ستون هستند که از این تعداد ۲۶ پل در سنوات گذشته توسط معاونت فنی و عمرانی شهر تهران انجام است.

آقامیری با بیان اینکه  در راستای افزایش تاب آوری معابر شهر تهران، شش پل نیز در حال انجام عملیات مقاوم سازی هستند؛ افزود: پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان ولیعصر(عج)، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان آفریقا، پل کمربندی شهر ری، پل چوگان با شیشه مینا در ضلع شرقی و غربی استادیوم آزادی و بزرگراه تهران-کرج پل هایی هستند که مقاوم سازی می شوند.

پروژه مقاوم‌سازی پل تقاطع بزرگراه همت و رودخانه کن پس از وقفه ۴ساله مجددا در دستور کار شرکت یادمان سازه قرار گرفته و به پیشرفت ٥٠ درصدی رسیده است. پل تقاطع بزرگراه شهید همت - کن با توجه به زمان احداث آن یعنی سال ۱۳۷۰ یکی از پل های قدیمی شهر تهران به شمار می آید. 

وی با بیان آنکه پل تقاطع همت - کن با توجه به زمان احداث آن یعنی سال ۱۳۷۰ یکی از پل های قدیمی شهر تهران به شمار می آید، گفت: عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل سواره رو از سال ۱۳۹۶ آغاز و سپس از سال ۱۳۹۷ با وقفه ای چهارساله مواجه شد. تا اینکه با واگذاری مجدد پروژه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ‌های شهر تهران به شرکت یادمان سازه، مجددا در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

  تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن از 2 دستگاه پل با سیستم سازه ای تیر پیش ساخته بتنی و دال درجا به طول هریک ۲۳۰ متر و عرض ۲۲ متر با مجموع ۱۱ دهانه و ۱۷۶ ستون بتنی تشکیل شده است.

  مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو شامل تقویت ستون ها با ژاکت بتنی، تقویت سرستون ها با افزایش مقطع، عملیات پس کشیدگی، پیش تنیدگی عرضی، تقویت فونداسیون، خاکبرداری، تخریب، برچیدن کاور، مضرس کاری، کاشت میلگرد، آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی، تعویض نئوپرن ها، اجرای پرایمر ستون ها و خاکریزی است.