به گزارش اکوایران، محله قلهک، بخشی از منطقه شمیرانات در تهران است و در تقسیم‌بندی شهرداری، جزء منطقه ۳ تهران قرار دارد. قلهک از سمت شمال به خیابان شهید کلاهدوز (دولت) و محله درب دوم و احتشامیه، از جنوب به خیابان مشکانی و محله قبا، از شرق به خیابان هدایت و محله دروس، و از غرب به خیابان شریعتی و مناطق صدر و میرداماد محدود می‌شود.

یک واسطه‌گر ملکی در این محله به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون در این محله وضعیت معاملات در رکود قرار دارد اما واحدهایی نیز وجود دارند که با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

به گفته وی، در اردیبشهت ، برای هر مترمربع نوساز در این محله، 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اما هم‌اکنون این رقم با کاهش همراه بوده و  به 160 الی 170 میلیون تومان رسیده است.

وی می‌گوید، سال گذشته در آذر و دی‌ماه، بازار ملکی پر تب‌وتاب بود؛ اما هم‌اکنون به دلیل اینکه خریداران ملک خود را با قیمتی بالا خریداری کرده‌اند حاضر به فروش با قیمت کمتر نیستند به جز دسته‌ای که به نقدینگی نیاز دارند.

واحدی در محله قلهک، با 115 مترمربع زیربنا و 5 سال عمربنا، 14 میلیارد و 490 میلیون تومان و واحدی دیگر با 180 مترمربع مساحت و 13 سال عمربنا، 29 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمانی با 145 مترمربع زیربنا و نوساز، 23 میلیارد و 200 میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با 67 مترمربع زیربنا و 9 سال ساخت، 9 میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ج 2